تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی خوزستان:
خدمات‌رسانی به زائران تا بازگشت آنان از کربلا ادامه دارد
خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی که از دو مرز زمینی چذابه و شلمچه راهی عتبات عالیات می شوند تا بازگشت آنان از کربلای معلا ادامه دارد
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی که از دو مرز زمینی چذابه و شلمچه راهی عتبات عالیات می شوند تا بازگشت آنان از کربلای معلا ادامه دارد.

سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در مرز پایانه مرزی چذابه افزود: با هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها و مسئولان امنیتی ، مرزبانی و اجرایی روند اعزام زائران اربعین حسینی از دو مرز چذابه و شلمچه در فضایی آرام و روان در جریان است و چنانچه اختلال جزیی در این روند ایجاد شود به سرعت حل می شود.

وی با بیان اینکه نظم و انضباط زائران و امکانات رفاهی در دو مرز چذابه و شلمچه در مقایسه با دو سال گذشته بسیار بهتر شده است افزود: الزام داشتن روادید و گذرنامه معتبر برای زائران تا حدودی زیادی تردد زائران را نظام مند کرده است.

سردار نظرپور با اشاره به اینکه از ماه‌ها قبل برای تردد زائران اربعین حسینی با مسئولان و مرزبانی عراق هماهنگی های لازم انجام شده است افزود: در سایه این تعامل مشکلات به حداقل رسیده و زائران با خیال آسوده تری به عتبات عالیات مشرف می شوند.

وی گفت: شرایط تردد در دو سوی مرزهای شلمچه و چذابه روند مطلوبی دارد و امکانات لازم برای جابجایی زائران پس از عبور از مرزهای از سوی مسئولان عراقی فراهم شده است.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان تصریح کرد: در این خصوص همه تمهیدات لازم برای سهولت تردد زائران اندیشیده شده است.

سردار نظرپور به زائران اربعین حسینی توصیه کرد قبل از رسیدن به پایانه های مرزی چذابه و شلمچه گذرنامه و روادید همراه داشته باشند تا در مرزها معطل نشوند.

وی همچنین از زائران اربعین حسینی خواست در مسیرهای منتهی به کربلای معلا و نجف اشرف از خودروهای عمومی استفاده کنند ، در جاهای مطمئن اسکان یابند و به صورت دسته جمعی حرکت نمایند.

حرکت کاروان های اربعین حسینی از 26آبان ماه از مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و مرز شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر آغاز شده و تاکنون 370هزار زائر از طریق این دو مرز به نجف اشرف و کربلای معلا مشرف شدند.

مسئولان سیاسی و اجرایی خوزستان تاکید می کنند زائران در شهرهای محل سکونت خود گذرنامه و روادید تهیه کنند.

هم اکنون در دفاتر نمایندگی های کنسولگری عراق سه مرکز در خرمشهر ، اهواز و سوسنگرد برای صدور روادید فعال است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار