تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیکخواه در نشست خبری عنوان کرد:
آمادگی کامل اهواز برای میزبانی مسابقات سنگ‎نوردی «جام زاگرس»
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان از آمادگی کامل اهواز جهت میزبانی دومین دوره مسابقات سنگ‎نوردی کشوری جام زاگرس خبر داد
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان از آمادگی کامل اهواز جهت میزبانی دومین دوره مسابقات سنگ‎نوردی کشوری جام زاگرس خبر داد.

قدرت‎الله نیکخواه در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) و در آستانه آغاز رقابت‎های سنگ‎نوردی جام زاگرس، در محل هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان برگزار شد، در خصوص این مسابقات اظهار کرد: دومین دوره مسابقات سنگنوردی جام زاگرس در رشته بولدرینگ در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی اهواز برگزار می‎شود که دوازدهم و سیزدهم آذرماه مسابقات بخش آقایان و چهاردهم و پانزدهم نیز مسابقات بخش بانوان برگزار می‎شود.

وی با بیان این‎که مسابقات به لحاظ رده سنی آزاد است، ادامه داد: از آن‎جا که در رشته بولدرینگ برای رده‎های سنی نونهالان و نوجوانان به لحاظ فنی محدودیت وجود دارد، این مسابقات را فقط برای رده‎های سنی آزاد در نظر گرفته‎ایم.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان در خصوص آمادگی اهواز جهت میزبانی این مسابقات، خاطرنشان‌کرد: دوستان ما در هیات استان زحمات فراوانی را طی یک ماه اخیر کشیده‎اند و کار بازسازی مجموعه سنگ‎نوردی را انجام دادند و هماهنگی‎های مربوط به تامین خوابگاه و تدارکات و دیگر کارها نیز انجام شد؛ ضمن این‎که ثبت‌نام مقدماتی نیز تا پایان وقت اداری امروز انجام خواهد شد و آمادگی کامل را جهت میزبانی باشکوه مسابقات داریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که فراخوان کشوری مسابقات از چه زمانی بوده است و تاکنون چه استان‎هایی جهت این مسابقات اعلام آمادگی کرده‎اند؟ عنوان کرد: حدود سه هفته پیش فراخوان کشوری این مسابقات را دادیم و ثبت‎نام مقدماتی را نیز شروع کردیم و در حال حاضر استان‎های تهران، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، گیلان، فارس و لرستان اعلام آمادگی کرده‎اند و بقیه استان‎ها نیز ظرف چند روز آینده مشخص خواهند شد.

نیکخواه تصریح کرد: رشته بولدرینگ به لحاظ کادر اجرایی، محدودیت‎ها و رده‎بندی‎های خاصی دارد. در حال حاضر برنامه‎ریزی‌ای که با توجه به فصل انجام شده است، جهت میزبانی از 60 ورزشکار است و تیم داوری و طراحی ما نیز حداکثر 60 نفر را در هر یک از بخش‌های بانوان و آقایان می‎توانند میزبانی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‎هایش، گفت: خوشبختانه تعهداتی که در برنامه هدفگذاری‌مان با اداره‌کل ورزش و جوانان تعیین کرده بودیم، انجام داده‎ایم و اعزام‎های‌مان نیز به وقت خود انجام شد و علاوه بر آن دوره‎های آموزشی را نیز که متعهد به انجام آن‌ها بودیم، برگزار کردیم و جای خوشحالی دارد که بگوییم امسال از لحاظ مقام‎آوری در رشته سنگنوردی، خوزستان توانست رتبه‎های اول تا سوم کشوری را در رده‎های مختلف سنی کسب کند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان با اشاره به تیم طراحی و داوری مسابقات جام زاگرس عنوان کرد: با توجه به این‎که بولدرینگ رشته‎ای است که نیاز است در آن داوران و طراحان از قبل پیش‌بینی شوند و از طرفی ما نیز سقفی را جهت ثبت‌نام ورزشکاران داریم، بنا شد که حداکثر 60 ورزشکار خانم و 60 ورزشکار آقا را در مسابقات شرکت دهیم.

وی افزود: جوایز این مسابقات نیز به صورت نقدی پرداخت خواهد شد که طی آن نفرات اول تا سوم به ترتیب با جوایز 10 میلیون ریالی، هفت میلیون ریالی و چهار میلیون ریالی مورد تقدیر قرار می‎گیرند.

نیکخواه اظهار کرد: با توجه به این‎که زمان مسابقات را به دلیل هم‎زمانی با رقابت‎های آسیایی، تغییر دادیم و مسابقات را دو هفته عقب انداختیم، پیش‎بینی ما این است که قهرمانان رده یک کشور را بتوانیم در مسابقات اهواز میزبانی کنیم، چرا که تمام آن‎ها از مسابقات آسیایی برگشته‎اند و می‎توانند در مسابقات اهواز نیز شرکت داشته باشند.

وی خاطرنشان‌کرد: تیم طراحی که در این مسابقات استفاده کرده‎ایم، تیمی بسیار حرفه‎ای است که سرطراح آن آقای فاطک موسوی است که اخیرا در مسابقات جهانی سنگ‎نوردی آلمان حضور داشت و همین طور در کنار او آقای مجتبی خدایی نیز حضور دارد که وی نیز از طراحان درجه یک کشور محسوب می‎شود.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان اضافه کرد: تیم هفت‌نفره داوری مسابقات نیز به سرداوری محمد طبیبی (داور فدراسیون) کار خود را انجام خواهد داد. این داور تاکنون فعالیت‎های بسیاری را در مسابقات مطرح کشوری و بین‌المللی انجام داده است.

وی با تاکید بر این‎که آمادگی کامل را جهت میزبانی مسابقات داریم، افزود: امیدواریم مسابقات را با کیفیت هر چه تمام‌تر برگزار کنیم و امیدواریم شرایط جوی نیز به گونه‎ای باشد که در مسابقات خللی ایجاد نشود، چرا که متاسفانه مجموعه سنگ‎نوردی هیات استان همچنان در فضای باز قرار دارد.

نیکخواه ادامه داد: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، هنوز با توجه به پتانسیل بالا، در مرکز خوزستان فاقد مجموعه‎ای سرپوشیده برای سنگنوردی هستیم.

او تاکید کرد: امیدواریم با گشایش مالی در حوزه ورزش و همکاری آقای مقتدایی، استاندار ورزش‌دوست خوزستان شرایطی فراهم آید که یا همین مجموعه موجود را سرپوشیده کنیم یا این که یک سالن اختصاصی سنگنوردی را در اهواز و با شرایط استاندارد جهانی، بسازیم.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان با دعوت از اصحاب رسانه جهت پوشش خبری این مسابقات، افزود: امیدواریم این مسابقات از سوی خبرنگاران استان پوشش مناسب تصویری و خبری پیدا کند، چرا که تیم آماده‌سازی مسابقات زحمات زیادی را برای سربلندی و نشان دادن توانایی‌های استان در کشور، کشیده‌اند و امیدواریم همراهی همیشگی قشر خبرنگار در این مسابقات نیز شامل حال ما شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد این‎که آیا اهواز مزیتی نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد که تاکنون میزبانی هر دو دوره مسابقات جام زاگرس به اهواز داده شده است؟ گفت: معیار دادن میزبانی جهت برگزاری مسابقه تنها منوط به داشتن فضای ورزشی نیست و زیرساخت‌های دیگری نیز همچون خوابگاه، پذیرایی و ... وجود دارد که باید در مسابقات باشند که خوشبختانه اهواز این زیرساخت‎ها را فراهم کرده است.

نیکخواه افزود: ما پیشنهاداتی جهت برگزاری مسابقات مختلف به شهرستان‌ها نیز داده‌ایم کما این‎که سال گذشته در بهبهان مسابقاتی را تحت عنوان جام نرگس برگزار کردیم که اتفاقاً استانی هم بود.

وی تصریح کرد: از آن‎جا که بیشتر شهرهای ما یک آیتم طبیعی و تاریخی را دارند که می‌توانند به عنوان نماد یک مسابقه به کار گرفته شوند و بتوان جنبه‌های فرهنگی و تاریخی یک شهر را در کنار ورزش به کار گرفت، این پتانسیل در شهرهایی که صاحب دیوار سنگنوردی هستند، وجود دارد که آن‌ها هم بیایند و استارت کار را با برگزاری یک سری مسابقات استانی و اختصاصی شهر خودشان، بزنند و ما نیز این آمادگی را داریم که همکاری لازم را با شهرستان‌ها انجام دهیم و به مرور آن را به مسابقات کشوری تبدیل کنیم.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان افزود: تغییراتی که طی شش هفت سال اخیر در هیات‌های شهرستان‌ها بوجود آمده است، حاکی از این است که پتانسیل گرفتن میزبانی وجود دارد، چرا که تجربیات استان در امر برگزاری مسابقات کشوری، کار را برای برگزاری مسابقات آتی نیز آسان کرده است؛ کما این که در حال استارت مسابقات جهانی هم هستیم و به یاری خدا این مسابقات را در خرمشهر پایه‌گذاری خواهیم کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار