تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان حج و زیارت:
دو میلیون نفر برای زیارت کربلا ثبت نام کرده‌اند
دو میلیون نفر از طریق سامانه سماح و مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی مجاز برای حضور در این مراسم باشکوه ثبت نام کرده‎اند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دو میلیون نفر از طریق سامانه سماح و مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی مجاز برای حضور در این مراسم باشکوه ثبت نام کرده‎اند.

سعید اوحدی ظهر امروز چهارشنبه در جریان بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: تا این لحظه دو میلیون نفر از طریق سامانه سماح و مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی مجاز برای حضور در این مراسم باشکوه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: آنچه که در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه مشاهده می کنیم، در حقیقت نمایش حماسه ای از گذشت، ایثار و خدمت به زائر و عشق به اهل بیت (ع) را می بینیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: نسبت به سال گذشته هم مرزهای ما وضعیت روان تری دارند و با وجود اینکه داشتن ویزا و گذرنامه برای تردد زائران الزامی بود، امکان به وجود آمدن توقف و ایستایی زائران پیش بینی می شد ولی در مجموع شاهد هستیم الحمدلله مرز چذابه خیلی روان است.

اوحدی در ارتباط با موکب های برپا شده در مرز چذابه گفت: خدمات موکب ها و ایثار موکب داران خیلی خوب است. در سال گذشته تعداد ۴۰ موکب در مرز چذابه داشتیم که این تعداد امسال به بیش از ۱۱۰ موکب از مسیر بستان و سوسنگرد تا چذابه افزایش پیدا کرده است که بیانگر عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) و زائران امام حسین (ع) است.

وی یادآور شد: امیدوارم همه مردم و آنهایی که هنوز ویزای خود را دریافت نکرده اند، هر چه سریعتر به ویزای خود برسند و از سفر محروم نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: حساس ترین شرایط منطقه ای در طول تاریخ چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن را شاهد هستیم. به هر حال یک توازن، رقابت و اتفاق جدید به لحاظ مهندسی قدرت در منطقه در حال وقوع است.

اوحدی ادامه داد: مجموعه بعثی، تکفیری و صهیونیستی داعش جنگ ظالمانه ای را از دو سال پیش در عراق و از چهار سال پیش در سوریه به صورت مستقیم و غیر مستقیم شروع کرده اند.

وی بیان کرد: آثار پیروزی نیروهای مقاومت را در عراق و سوریه مشاهدده می کنیم و یقینا حماسه مردم در ایام اربعین در راستای وحدت مسلمانان و توسعه پیروزی های این دو کشور نقش مؤثری دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با رئیس جمهور عراق فرمودند که نماد اوج شکوه وحدت دو ملت عراق و ایران در اربعین معلوم است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار