تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۳۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل گمرک خرمشهر:
مرز تجاری شلمچه در ایام اربعین فعال است
مدیرکل گمرک خرمشهر از فعال بودن گمرک مرز شلمچه در ایام اربعین و همزمان با تردد زائران حسینی خبر داد
مدیرکل گمرک خرمشهر از فعال بودن گمرک مرز شلمچه در ایام اربعین و همزمان با تردد زائران حسینی خبر داد.

عارف باوی امروز در خصوص وضعیت بخش تجاری مرز بین‌المللی شلمچه اظهار کرد: با دستور رئیس کل گمرکات ایران، پرسنل گمرک شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند.

وی در ادامه گفت: همچنین گمرک در این مرزها تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته و این گمرکات با آمادگی کامل پذیرای زائران خواهند بود.

مدیرکل گمرک خرمشهر تأکید کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از مرز شلمچه شتاب بیشتری به خود گرفته به نحوی که در 8 ماه نخست امسال، یک میلیون و 414 هزار و 465 تن کالا به ارزش 760 میلیون و 403 هزار و 745 دلار به کشور عراق صادر شده است.

باوی عنوان کرد: بیشترین کالایی که در روزهای اخیر به عراق صادر شده است، شامل موادغذایی که مورد استفاده زائران اربعین حسینی در کشور عراق بوده، این اقلام شامل؛ لبنیات، انواع گوشت و برنج و... هستند.

وی عنوان کرد: روزانه حدود 700 کامیون از مرز شلمچه تردد می‌کنند، تعداد کامیون‌های خروجی به مقصد عراق تاکنون 37 هزار و 424 دستگاه بوده است.

مدیرکل گمرک خرمشهر یادآور شد: از دیگر انواع کالاهای صادراتی به کشور عراق می‌توان به سیمان و مصالح ساختمانی، لبنیات، تره‌بار و ماهی و آبزیان اشاره کرد.

باوی خاطرنشان کرد: همزمان با تردد زائران اربعین، گمرک خرمشهر فعالانه به کار خود ادامه می‌دهد و در کنار آن روزانه ده‌ها هزار زائر اربعین حسینی را در مرز شلمچه پذیرایی می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار