تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خدمت رسانی هلال احمر به زوار اربعین در عراق
جمعیت هلال احمر در خاک عراق و همراه با وزارت بهداشت آن کشور مسئولیت بهداشت و درمان زائران را بر عهده دارد
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: یک هزار نفر کادر بهداشت، درمان، امداد و نجات در کشور عراق ساماندهی و مستقر شدند که عموما در مسیر نجف تا کربلا، نقطه صفر مرزی 3گذرگاه کشور تا نجف اشرف و در نهایت کربلا به تناسب نیاز ایستگاه‌هایی پیش‌بینی و مستقر شد.

علی‌اصغر احمدی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌هایی که در ستاد مرکزی اربعین کشور مورد تدوین قرار گرفت جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از اعضاء مأموریتی را در داخل و خارج کشور عهده‌دار شد.

وی افزود: در داخل کشور مأموریت هلال احمر در زمینه امداد و نجات است که در این راستا پایگاه‌های سیار جدیدی در کنار پایگاه‌های ثابت موجود ایجاد شد همچنین تعدادی آمبولانس موتوری و 3 فروند بالگرد در سه گذرگاه مرزی مستقر کردیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بابیان اینکه موضوع بهداشت و درمان زائران در داخل کشور برعهده وزارت بهداشت است، گفت: جمعیت هلال احمر در خاک عراق و همراه با وزارت بهداشت آن کشور مسئولیت بهداشت و درمان زائران را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: در تقسیمات حاکمیتی دولت عراق متولی بهداشت و درمان است اما با توجه به ارتباطات صمیمی موجود میان جمعیت هلال احمر دو کشور امر بهداشت و درمان زائران را در عراق پیگیری می‌کند.

احمدی اظهارداشت: یک هزار نفر کادر بهداشت، درمان، امداد و نجات در کشور عراق ساماندهی و مستقر شدند که عموما در مسیر نجف تا کربلا، نقطه صفر مرزی 3گذرگاه کشور تا نجف اشرف و نهایتا کربلا به تناسب نیاز ایستگاه‌هایی پیش‌بینی و مستقر شد.

وی عنوان کرد: از پزشکان، پرستاران و کلیه پرسنلی که داوطلبانه جمعیت هلال احمر را در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی کمک کردند تقدیر می‌کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر، افزود: تاکنون 85 تن دارو برای زائران اربعین حسینی توسط جمهوری اسلامی ایران تأمین، وارد کشور عراق و سپس در درمانگاه‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار نفر تاکنون به ایستگاه‌های درمانی جمعیت هلال‌احمر مراجعه کردند، گفت: یک بیمارستان صحرایی این جمعیت اخیراً در شهر کوت مستقر شد و ایستگاه‌های درمانی صرفا جهت خدمت‌رسانی به زائران ایرانی نیست و برای خدمت‌رسانی به عموم زائران مستقر شده است.

احمدی، اظهار داشت: به زائرانی که داروی خاص مصرف می‌کنند توصیه می‌کنیم داروی موردنیاز خود را همراه داشته باشند، مسائل بهداشت فردی را رعایت کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار