تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهبر حزب اسپانیایی:
منابع تامین مالی داعش باید قطع شود
اگر روسیه و آمریکا در جنگ علیه داعش به توافق نرسند، تاوان آن را اسپانیایی ها و فرانسوی ها پرداخت خواهند کرد
«پابلو ایگلسیاس» رهبر حزب «پودموس» و نامزد نخست وزیری اسپانیا بر تحریم سلاح و قطع منابع تامین مالی داعش تاکید کرد و هشدار داد، اگر روسیه و آمریکا در جنگ علیه داعش به توافق نرسند، تاوان آن را اسپانیایی ها و فرانسوی ها پرداخت خواهند کرد.

ایگلسیاس روز چهارشنبه در مصاحبه با کانال پنج تلویزیون اسپانیا گفت، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نباید بخشی از آینده این کشور باشد اما مسائل ژئوپولیتیکی سیاه یا سفید نیستند.

رهبر پودموس تصریح کرد: حادثه سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه، به امنیت اروپایی ها کمک نمی کند.

ایگلسیاس ادامه داد: اگر دولت های اروپایی، به جای حمایت از نیروهایی که نمایندگی دیکتاتوری را می کنند، از نیروهای دموکراتیک در کشورهای عربی دفاع می کردند، اکنون در وضعیت متفاوتی نسبت به آنچه که به دلیل حملات تروریستی در پاریس رخ داد، قرار داشتیم.

وی مخالفت خود را با اعزام نیروی نظامی به جنگ سوریه ابراز داشت و ادامه داد که دلایل آن، اخلاقی نیست بلکه موثر نبودن اعزام ارتش است.

ایگلسیاس گفت، بمباران هایی که فرانسه از ماه سپتامبر در سوریه انجام می دهد باعث امن تر شدن فرانسه نشده است.

این رهبر حزب چپگرا اذعان کرد، اگر نخست وزیر اسپانیا بود در مقابل تقاضای احتمالی فرانسه که می تواند باعث شود که سربازان اسپانیایی با تابوت به کشور باز گردند، آن را با مجلس نمایندگان مورد بررسی قرار می داد و سپس به همه پرسی می گذاشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار