تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۹۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان خبر داد:
آماده‌باش هلال‌احمر برای زلزله ۵.۳ ریشتری مسجدسلیمان
تیم‌های امداد و عملیات هلال‌احمر خوزستان برای هرگونه حادثه بعد از زلزله مسجدسلیمان در حالت آماده‌باش هستند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: تیم‌های امداد و عملیات هلال‌احمر خوزستان برای هرگونه حادثه بعد از زلزله مسجدسلیمان در حالت آماده‌باش هستند.

علی خدادادی با اشاره به وقوع یک زمین‌لرزه ۵.۳ ریشتری در مسجدسلیمان در ساعت ۴۷ دقیقه بامداد امروز اظهار کرد: به دنبال وقوع این زمین‌لرزه، همان شب ۴۰ نفر از نیروهای عملیاتی هلال‌احمر برای ارزیابی منطقه به‌خصوص در مکان‌هایی که احتمال وقوع حادثه پیش‌بینی می‌شد، اعزام شدند که خوشبختانه هیچ مورد حادثه‌ای مشاهده نشد.

وی افزود: تا صبح امروز هم هیچ موردی از صدمه و آسیب به فرمانداری مسجدسلیمان اعلام نشده و خوشبختانه به نظر می‌رسد این زمین‌لرزه بزرگ تلفاتی نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه نیز گفت: ۴۰ تیم چهار نفره شامل تیم‌های امداد و نجات، جستجو و نجات در آب‌ها، اسکان و تغذیه اضطراری هم‌اکنون در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع هر حادثه در سریع‌ترین وقت ممکن به منطقه اعزام شوند.

خدادادی بیان کرد: همچنین تیم‌های امداد و عملیات هلال‌احمر که هم‌اکنون در مرزهای چذابه و شلمچه مشغول خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند نیز در صورت نیاز به‌سرعت به محل اعزام می‌شوند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان در استان خوزستان را به‌شدت لرزاند.

این زمین‌لرزه که در اغلب شهرهای استان خوزستان همانند دزفول، شوش، اهواز، اندیمشک، لالی و اندیکا هم احساس شده باعث هجوم مردم مسجدسلیمان به خیابان‌ها و ترک منازل شد. این زمین‌لرزه در ۲۲ كیلومتری مسجدسلیمان، ۳۳ كیلومتری ایذه و ۳۵ كیلومتری قلعه خواجه رخ داده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار