تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با تشریح برنامه‌های فرهنگی؛
الستی: در بنیاد نخبگان تفاوتی میان رشته‌ها وجود ندارد
در بنیاد نخبگان تفاوتی میان رشته­‌های علوم‌­انسانی و دیگر رشته­‌ها نیست و تسهیلاتی که به دانشجویان یا اساتید رشته­‌های پزشکی یا مهندسی ارایه می‌­شود، همان تسهیلاتی است که برای رشته‌­های علوم انسانی هم در نظر گرفته شده است

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با تشریح مهم­ترین برنامه‌­ها و فعالیت‌­های فرهنگی، در خصوص نوع حمایت و توجه به رشته‌­های مختلف تحصیلی در برنامه‌های بنیاد، گفت: در بنیاد نخبگان تفاوتی میان رشته‌ها وجود ندارد.

دکتر آریا الستی در حاشیه اجلاس رؤساي استانی بنیاد نخبگان در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در بنیاد نخبگان تفاوتی میان رشته­‌های علوم‌­انسانی و دیگر رشته­‌ها نیست و تسهیلاتی که به دانشجویان یا اساتید رشته­‌های پزشکی یا مهندسی ارایه می‌­شود، همان تسهیلاتی است که برای رشته‌­های علوم انسانی هم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان تقریبأ شامل تمام رشته‌­ها می‌شود و هیچ تفاوتی از نظر رشته و گرایش وجود ندارد؛ هر طرحی که در بنیاد اجرا شده، برای تمام رشته‌ها بوده است.

افزایش برنامه‌های فرهنگی بنیاد در سال جاری

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بنیاد گفت: در گذشته برنامه­‌های فرهنگی بنیاد نخبگان اندک و متمرکز بود و عمدتا توسط بنیاد اجرا می‌شد اما در سال جاری یکی از سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان افزایش برنامه­‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت­‌های مطمئن و مناسب در حوزه فرهنگی در راستای برنامه‌­های بنیاد و گسترش این برنامه‌­ها در سطح کشور است.

الستی تصریح کرد: اکنون تعداد اردوهای جهادی در بنیاد نخبگان بسیار افزایش پیدا کرده و سایتی طراحی شده است که استعدادهای برتر با توجه به نوع تخصص، موقعیت محل زندگی و علایق خود می‌توانند در برنامه­‌های مختلف که درسطح کشور توسط گروهای جهادی مطمئن و همکار بنیاد اجرا می‌شود، نام‌نویسی و شرکت کنند.

بازدیدهای علمی، ایرانگردی و زیارتی

وی بازدیدهای ایرانگردی را از دیگر برنامه­‌های بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد و گفت: بازدیدهای علمی، ایرانگردی و زیارتی برای اعضای تحت پوشش بنیاد نخبگان برنامه‌ریزی شده است. بازدیدها در گذشته هم وجود داشت اما تعداد آن کم بود؛ اکنون تعداد این بازدیدها بیشتر شده و بنیادنخبگان با یک مرکز وابسته به جهاد دانشگاهی که در زمینه ایرانگردی فعالیت می­کند، تفاهم­نامه همکاری منعقد کرده است که در بازدیدهای علمی و ایرانگردی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های این مرکز استفاده می­شود.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان ادامه‌داد: در هر ماه نزدیک به پنج بازدید در سطح کشور داریم؛ اکنون بنیادهای استانی نخبگان درگیر طرح بازدیدهای علمی شده‌­اند؛ تلاش می‌­شود که فعالیت­‌های فرهنگی در بنیاد نخبگان چندمنظوره باشد به‌طور مثال اگر بازدید علمی انجام شود، در کنار آن دلبستگی ملی و امید به انجام فعالیت، در جوانان شرکت‌کننده در بازدیدها نیز به وجود آید.

الستی با بیان این­که فعالیت­‌های گسترده فرهنگی را یک نهاد به‌تنهایی نمی­تواند اجرا کند، اظهارکرد: در کشور نهادهای بزرگ و امکانات بسیار و مطمئن وجود دارد و تنها لازم است که این امکانات به هم وصل شوند؛ بنیاد نخبگان در برگزاری اردوهای راهیان نور با سپاه پاسداران و سازمان بسیح علمی‌پژوهشی همکاری خود را آغاز کرده است.

برگزاری اردوهای جهادی در صنایع

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم تا با همکاری سپاه برخی از اردوهای جهادی بنیاد در صنایع برپا شود و به‌طور نمونه نخبگان و استعدادهای برتر بتوانند برای یک هفته در استان اقامت کنند و با شرایط، امکانات و صنایع آن استان آشنا و حتی در پایان دوره نیز راهکارها و پیشنهاداتی نیز ارایه دهند و یا به‌طور کلی در آن صنعت جذب شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار