تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دادگستری خوزستان:
ورود غیرقانونی به عراق جرم است و جریمه حبس دارد
افرادی که بدون روادید از ایران خارج شده و ماموران پلیس عراق آنان را شناسایی و دستگیر کنند، در آن کشور تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند
مدیرکل دادگستری استان خوزستان با توصیه به زائرانی که قصد دارند در ایام اربعین حسینی در کشور عراق باشند مبنی بر تهیه مدارک خروج از مرز، گفت:عراق، ورود غیرقانونی به کشورش را جرم دانسته و جرائم سنگینی برای این کار در نظر گرفته است.

فرهاد افشار نیا روز جمعه در مرز بین المللی شلمچه در بازدید از روند خدمت رسانی به زائران کربلا با توصیه به زائران مبنی بر تهیه مدارک تردد از مرز نظیر گذرنامه و روادید معتبر پیش از مراجعه به مرز، گفت:افرادی که بدون روادید از ایران خارج شده و ماموران پلیس عراق آنان را شناسایی و دستگیر کنند، در آن کشور تحت تعقیب قانونی قرار می گیرند.

وی ادامه داد:این اتفاق سال های گذشته نیز رخ داده است که دستگیرشدگان پس از صرف هزینه و زمان فراوان، توانستند به ایران بازگردند.

افشارنیا تصریح کرد:ورود غیرمجاز به عراق، از نظر دولت آن کشور جرم تلقی شده و مجرمان در دادگاه های آن کشور تحت تعقیب قرار می گیرند.

دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلا می باشد.

در ایام اربعین سال گذشته 580 هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه به کربلا عزیمت کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار