تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده فرمانده انتظامی خوزستان در شلمچه خبر داد:
آغاز موج بازگشت زائران در روزهای منتهی به اربعین
هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، ورودی زائران افزایش یافته و موج برگشت از کشور عراق آغاز می‌شود
نماینده فرمانده انتظامی خوزستان در قرارگاه اربعین شلمچه از آغاز موج برگشت زائران از کشور عراق در روزهای نزدیک به اربعین خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر سقایی اظهار کرد: تردد در مرز شلمچه بسیار آرام در حال انجام و ترافیک در کلیه راه‌های مواصلاتی منتهی به شلمچه، روان است.

وی افزود: گذرنامه زائران در شلمچه در کمترین زمان ممکن و در مدت کمتر از یک دقیقه کنترل و مهر و چک می‌شود و زائران به سرعت از مرز می‌گذرند.

سقایی ادامه داد: این روند موجب شده که در گیت‌ها و پایانه‌های مرزی، ازدحامی نداشته باشیم. اکنون جمعیت در کمال آرامش و امنیت در حال گذر از مرز هستند و در صحت و سلامت کشور را ترک می‌کنند.

وی گفت: اوج خروج زائران از مرز شلمچه تا روز گذشته (جمعه) بوده و به تدریج به سمت کاهش تعداد زائران خروجی پیش می‌رویم. هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، ورودی زائران افزایش یافته و موج برگشت از کشور عراق آغاز می‌شود.

نماینده فرمانده انتظامی خوزستان در قرارگاه اربعین شلمچه عنوان کرد: در این بازه زمانی، کلیه نیروهای پلیس و دستگاه‌های خدماتی و عمرانی، خود را برای خدمات‌رسانی خاص به زائران در برگشت به کشور، مهیا و آماده کرده‌اند.

وی افزود: به زائران اربعین توصیه و تاکید می‌شود که برگشت خود را به سمت مرزها به روز آخر و ظهر اربعین موکول نکنند بلکه حتما تلاش کنند که به صورت تدریجی و در روزهای قبل از اربعین به کشور بازگردند تا از ایجاد تراکم در بازگشت در سر مرزها جلوگیری شود.

سقایی ادامه داد: توصیه می‌شود زائران پس از ورود به کشور عراق و پس از انجام زیارت، بعد از دو سه روز به کشور بازگردند. در این صورت انتظار داریم روند بازگشت زائران به صورت تدریجی انجام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار