تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۹۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صفایی: ساماندهي بيكاران از وظايف ما است
‌شرايط اقتصادي و تحميل تحريم ها در چند سال اخير سبب شد شركت هاي كوچك متحمل صدمات و خسارات بسياري شوند كه راه كار حوزه روابط كار در مواجه با اين معضل در ابتدا ايجاد كارگروهي ويژه به منظور آسيب شناسي و جلوگيري از تعطيلي كارگاه هاي كوچك بود
خوزنیوز: مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان، ساماندهي بيكاران را از وظايف حوزه ي فعاليت خود دانست.

ساماندهي بيكاران از وظايف ما است

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي در نشست شوراي اداري كه با حضور دكتر كرمي مدير كل سازمان بازرسي خوزستان و جمعي از رييسان و مديران حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شد؛ گفت: كوشش مي كنيم مردم را با عضويت در تشكل هاي تعاوني، به درآمد و رفاه اجتماعي برسانيم. چرا كه هرچه قدر در فعاليت هاي اقتصادي، تعاوني ها را حمايت كنيم مي توانيم در زندگي مردم اثر گذار باشيم.

صفائي از ادغام سه وزارتخانه تعاون، رفاه و كار و امور اجتماعي با هدف اصلاح ساختار اداري و چابك سازي دولت و خدمت رساني هر چه بيش تر در سال 1390بنا به تشخيص و ضرورت مجلس شوراي اسلامي و تشكيل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي سخن گفت و افزود: متاسفانه ادغام در استان ما با توجه نبود زيرساخت ها و امكانات لازم، سبب شد همكاران در اداره كل متحمل زحمات و فشارهاي زيادي شوند.      

او يكي از پرمشغله ترين و پرمخاطب ترين بخش هاي كاري حوزه مسووليت خود را روابط كار دانست و يادآور شد: ‌شرايط اقتصادي و تحميل تحريم ها در چند سال اخير سبب شد شركت هاي كوچك متحمل صدمات و خسارات بسياري شوند كه راه كار حوزه روابط كار در مواجه با اين معضل در ابتدا ايجاد كارگروهي ويژه به منظور آسيب شناسي و جلوگيري از تعطيلي كارگاه هاي كوچك بود.

صفائي در ادامه افزود:‌ همچنين در بحث اختلافات كارگري، رويكرد سازشي را در حل اختلافات كارگر و كارفرما در دستور كار قرار داديم؛ زيرا صدور راي سبب ادامه اختلاف و قطع همكاري كارگر و كارفرما مي شود. اجراي اين روند در سال 93 سبب شد 30 درصد آرا به صورت سازشي صادر شود كه اين كارها مستلزم تلاش و همت شبانه روزي همكاران ما در حوزه روابط كار بود.

او حضور به موقع و نظارت جدي بازرسان حوزه روابط كار را سبب كاهش 30 درصدي حوادث ناشي از كار در استان برشمرد و گفت: در موضوع مشاغل سخت و زيان آور و بازنشستگي پيش از موعد، پيگيري و تلاش همكاران ما سبب شد، طول دوره رسيدگي به پرونده از 7 ماه به 2 ماه كاهش يابد. همچنين در اين بررسي ها تلاش شد بازنشستگي پيش از موعد شامل حال كساني شود كه حضور در محيط كار سبب آسيب به آن ها شود به نحوي كه تعداد پرونده ها از 20 هزار به 15 هزار پرونده كاهش يافت.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در ادامه از تعاون به عنوان تجليگاه اقتصاد  مردمي نام برد و  گفت:‌تاكيد مقام معظم رهبري در مقدمه اقتصاد مقاومتي مبني بر حضور مردم در فعاليت هاي اقتصادي، وظيفه ما را در توجه به بخش تعاوني سنگين تر كرد و ما براي نيل به اين هدف توجه ويژه به تعاوني هاي مرزنشينان، آبزي پروري و توسعه عمران روستا ها را با جديت دنبال كرديم.

او افزود: ‌در بخش تعاوني هاي مرزنشينان، بررسي ها مشخص كرد از ميان يك ميليون و ششصد هزار نفر ساكن مناطق مرزي استان تنها دويست هزار نفر در اين تعاوني ها عضويت و از مزاياي آن بهره مند هستند؛ كه راه كار ما به منظور توسعه اين تعاوني ها در مناطق مرزي، ايجاد تعاوني هاي مرزنشينان در بين گروه هاي شغلي و اجتماعي است.

صفائي خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه ساماندهي جويندگان كار از ابعاد ديگر وجودي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است، اقدام به ساماندهي و پوياسازي دفاتر كاريابي هاي غيردولتي و دفاتر كارآفريني كرديم.  اين موضوع تاثير ويژه اي در نظم دهي و ايجاد خود باوري در بين دفاتر كاريابي غيردولتي و دفاتر كارآفريني داشت.

صفائي افزود:‌ از سوي ديگر موضوع ايجاد اشتغال بدون هزينه را با استفاده از ظرفيت هاي قانوني دنبال كرديم و فرصت هايي همچون استفاده از معافيت مالياتي كارفرما در صورت جذب نيرو از طريق كاريابي هاي غيردولتي و همچنين تخصيص تسهيلات 4 درصد و معافيت مالياتي كارفرمايان در صورت جذب نيرو از ميان مددجويان بهزيستي را احيا و به كارفرمايان شناسانديم.

او درباره ي اشتغال اتباع خارجي تصريح كرد:‌ با تصميم شوراي فني اشتغال، صدور پروانه اشتغال هر نيروي كار خارجي را منوط به جذب 3 نفر نيروي آماده به كار تحصيلكرده داخلي كرديم.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در پايان گفت:‌ عقد تفاهم نامه با بسيج سازندگي ، سازمان ملي زندان ها و سازمان بهزيستي در حل مشكل بيكاري اين اقشار جامعه از ديگر فعاليت هاي ما بود.

* لزوم آموزش نانواهاي استان

در ادامه مدير كل سازمان بازرسي خوزستان ضمن قدرداني از زحمات و تلاش هاي نيروهاي شاغل در حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ‌شما در خط مقدم جبهه خدمت رساني به مردم قرار داريد و بيش تر مردم استان از جمله مخاطب هاي شما محسوب مي شوند.

دكتر كرمي بر ضرورت همكاري بانك ها با توليدكنندگان براي رونق صنعت و كشاورزي و نيز ايجاد اشتغال تاكيد كرد و با اشاره به گندم توليدي استان گفت: بهترين گندم در استان توليد مي شود اما نان هاي توليدي از كيفيت مناسبي برخوردار نيستند. لازم است نانوايان ما در مراكز فني و حرفه اي آموزش هاي لازم را فرا گيرند.

مدير كل سازمان بازرسي خوزستان رسالت اداره بازرسی را نظارت نامحسوس از خط مشی ادارات و خدمات دستگاه ها دانست و گفت: هدف از بازدید های دوره اي بررسي ارايه خدمات مطلوب به شهروندان توسط دستگاه های اجرایی است.
:
:
:
آخرین اخبار