تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز:
لزوم خدمت رسانی در راستای سهولت بازگشت زائران
بحث خدمت رسانی در راستای سهولت در تردد و بازگشت زائران حسینی پس از ایام اربعین باید با جدیت فراوان دنبال شود
خوزنیوز: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز گفت: بحث خدمت رسانی در راستای سهولت در تردد و بازگشت زائران حسینی پس از ایام اربعین باید با جدیت فراوان دنبال شود.

به گزارش خوزنیوز؛  علی مظفری در جلسه ستاد اربعین حسینی عنوان کرد: عده کثیری از مردم سراسر کشور برای زیارت سالار شهیدان رهسپار کربلای معلا شده اند که در این زمان باید بحث برگشت این زائران پس از ایام اربعین حسینی به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: بسیاری از خدمات ارائه شده در مرزها از سوی مردم و ساکنین شهرهای مرزی انجام گرفت به همین دلیل باید بحث خدمت رسانی در راستای سهولت در تردد و بازگشت زائران که بر عهده مسئولان استانی است با جدیت فراوان دنبال شود.

وی تصریح کرد: حرکات خودش جوش صورت گرفته از سوی آحاد مردم بی نظیر بود اما گاها گزارش های از سواستفاده برخی افراد سودجو در شلوغی و ازدحام پیش آمده در مرزها گزارش شده است. در این زمینه باید بررسی های فراوانی صورت بگیرد تا در سال آینده جلوی این گونه مسائل گرفته شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه تردد و خروج زائران بدون روادید داده نمی شود؛ گفت: بررسی های لازم در راستای جمع آوری صندوق های بدون مجوز جمع آوری اعانات مردمی انجام بگیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش های ارسال شده از سوی شهروندان کارمندان دفاتر حج و زیارت برخوردهای زننده با آنها داشتند که این مسئله باید پیگیری شود.

در ادامه جلسه رئیس عتبات عالیات اهواز نیز با حضور در این جلسه عنوان کرد: عمده مشکلات موکب های عزاداری در این زمان بحث ارائه خدمات همچون اهدای پتو و آب معدنی است.

زارعی افزود: البته پیگیری های در این زمینه انجام گرفت اما هنوز هم کمبودهای بسیاری حس می شود.

وی تصریح کرد: در تقسیمات صورت گرفته اولیه نهاد عتبات عالیات شهرستان اهواز تنها باید به زائرین مستقر در مرز چزابه خدمات ارائه می داد که در این زمان خدماتی به زائرین مرز شلمچه نیز داده می شود.

زارعی تامین آب شرب را عمده ترین مشکل زائران اربعین حسینی در مرزهای استان برشمرد و افزود: تدابیر لازم اندیشیده شود تا در صورت امکان از استانهای همجوار کمک هایی در این زمینه صورت بگیرد.

وی گفت: حضور زائران در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به اوج خود خواهد رسید به همین دلیل باید کمبودهای لازم هر چه سریع تر مرتفع شود.
:
:
:
آخرین اخبار