تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروفسور عکاشه: آژیر قرمز برای مسجدسلیمان
کارشنان سازمان ژئوفیزیک کشور یکی از عوامل زمین لرزه های مناطق یاد شده را وجود گسل های زیاد در شمال شرقی و شمال غربی مسجدسلیمان می دانند
مسجدسلیمان،لالی و اندیکا زلزله خیزترین شهرهای استان خوزستان می باشند. کارشنان سازمان ژئوفیزیک کشور یکی از عوامل زمین لرزه های مناطق یاد شده را وجود گسل های زیاد در شمال شرقی و شمال غربی مسجدسلیمان می دانند.

پروفسور بهرام عکاشه رییس دانشکده علوم پایه تهران با بیان مطالب بالا گفت: سوای زمین لرزه هایی که مرتب دراین شهر به وجود می آید متاسفانه به دلیل گسل های فراوان در استان خوزستان در هر پانزده سال باید شاهد زمین لرزه هایی بامقیاس ۵تا۶/۵ در اندازه ریشتر در این شهرستان و شهرستان های اطراف باشیم.

وی در بخش دیگری ازصحبت های خود گسل های موجود در رشته کوههای زاگرس را چند برابر رشته کوههای البرز دانست و گفت: متاسفانه در شهری همچون مسجدسلیمان به دلیل بافت نیمه روستایی و ناتوانی منازل مسکونی به علت سست بودن مصالح ساختمانی و تپه ماهوری بودن آن بروز هرگونه خطری ناشی از زمین لرزه دور از انتظار نیست و هشدار می دهم ستاد بحران خوزستان از هم اکنون تدابیر لازم را برای مقابله با این پدیده مد نظر داشته باشد تا حداقل خسارات کم تری از لحاظ جانی و مادی به مردم واردشود.

هاشم بالدی مدیرکل ستاد بحران استان خوزستان نیز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما ضمن تایید صحبت های ریس سابق سازمان ژئوفیزیک کشور با اعلام این مطلب که ستاد بحران استانداری خوزستان در حال حاضر نه تنها برای مسجدسلیمان بلکه برای همه شهرهای خوزستان توانمندی لازم را دارا می باشد افزود: هم اکنون نیروهای امدادی هلال احمر مسجدسلیمان با در نظر گرفتن سه نقطه امن برای مردم از نظر بهداشت و درمان مردم نیز در آمادگی کامل به سرمی برد.

علیرضاگورویی فرماندار مسجدسلیمان نیز ضمن اعلام آمادگی همه دستگاه‌های دولتی برای احتمال هرگونه اتفاق خبر از معافیت مالیاتی تا دو طبقه در منطقه کلگه را که یکی از فرسوده ترین مناطق ناامن در مسجدسلیمان می باشد را داد.

فرماندارمسجدسلیمان در پایان به زمین لرزه چهارشنبه شب در مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این زمین لرزه که ۵/۳ریشتر بود به بیش از۲۰۰ واحد مسکونی روستایی در منطقه جریک وتاچکر،۴۰۰واحد مسکونی شهری، ترک خوردگی ۴ مخزن سیمانی آب شرب ، تخریب کانال فاضلاب شهری و واژگونی یک دستگاه ترانس برق در روستای گچ خلج خسارت وارد شد.

مرجع / باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان
برچسب ها: مسجدسلیمان
:
:
:
آخرین اخبار