تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شوشتر خبر داد:
ارائه خدمات به 3 هزار زائر روزانه توسط مواکب شوشتر
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شوشتر از ارائه خدمات به یک‌هزار و 900 تا 3 هزار زائر به طور روزانه توسط مواکب این شهرستان در گذرگاه مرزی چزابه خبر داد
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شوشتر از ارائه خدمات به یک‌هزار و 900 تا 3 هزار زائر به طور روزانه توسط مواکب این شهرستان در گذرگاه مرزی چزابه خبر داد.

احمدعلی محرابی امروز اظهار کرد: به منظور خدمت رسانی به زائران حسینی، موکب‌هایی به همت و تلاش ارگان‌ها، سازمان‌ها، و همچنین مردم مؤمن و متدین این شهرستان در گذرگاه مرزی چذابه برپا شده که به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

وی با اشاره به تقسیم کار مواکب تصریح کرد: هر کدام از مواکب مسئولیت یک وعده غذایی را برعهده گرفته به‌طوری که توسط دو موکب از مواکب شهرستان روزانه به یک‌هزار و 900 نفر ناهار و 3 هزار نفر صبحانه داده می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شوشتر در خصوص نذورات و کمک‌های مردمی تصریح کرد: کمک‌ها به صورت قند، شکر، چای، گوسفند، برنج، روغن، آرد، رب گوجه،گوشت، پتو، چادر و ... بین مواکب مستقر در مرز چزابه توزیع شد.

محرابی، اربعین را فرصتی برای ترویج مکتب حسینی دانست و خاطرنشان کرد: به همت و تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، و همچنین حوزه علمیه شوشتر در موکب‌ها برنامه‌های مختلف فرهنگی از قبیل نماز جماعت، آیین های روضه خوانی، پاسخ به مسائل شرعی  برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان، از تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به‌ویژه امام جمعه شوشتر، فرمانداری، اداره اوقاف، هلال احمر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان شوشتر و تمام کسانی که در برپایی مواکب، همچنین ارائه خدمات به زائران نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد.

مرزهای زمینی چزابه و شلمچه دو کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان به شمار می‌آیند، امسال پیش بینی می‌شود نزدیک به 2 میلیون زائر ابا عبدالله الحسین(ع) از گذرگاه‌های مرزی خوزستان به کشور عراق بروند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار