تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۶۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تبلیغات خوزستان خبر داد:
استقرار بیش از ۲۰۰ موکب در چذابه
سال گذشته تعداد مواکب مرز چذابه حدود ۳۶ موکب بوده و امسال در این منطقه بیش از ۲۰۰ موکب استقرار پیدا کرده که افزایش حدود ۶ برابری داشته است
مدیرکل تبلیغات اسلامی تبلیغات خوزستان گفت:سال گذشته تعداد مواکب مرز چذابه حدود ۳۶ موکب بوده و امسال در این منطقه بیش از ۲۰۰ موکب استقرار پیدا کرده که افزایش حدود ۶ برابری داشته است.

حجت الاسلام محمدحسین بلک در جریان بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: با توجه به صحبت هایی که با موکب داران و زائران داشتیم سطح رسیدگی نسبت به سال گذشته ارتقای قابل توجهی داشته است.

وی افزود: سال گذشته تعداد مواکب مرز چذابه حدودا ۳۶ موکب بوده و امسال در این منطقه تا قسمت های منتهی به چذابه بیش از ۲۰۰ موکب استقرار پیدا کرده که افزایش حدود ۶ برابری داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تبلیغات خوزستان تصریح کرد: حضور شهرستان ها به نمایندگی از مردم هر شهر بسیار چشمگیر بوده و اکثر شهرستان ها حضور داشتند. همچنین پشتیبانی هایی که سایر شهرستان ها امسال از جهت ارزاق مورد نیاز داشتند نیز بسیار خوب بود.

بلک عنوان کرد: در بخش مسائل فرهنگی نیز حضور روحانیون را به صورت محسوس تر می بینیم چون محل استقرار آنها در مرز فراهم شده است.

وی بیان کرد: نمازهای جماعت هم برگزار شده و گاهی در یک موکب چندبار نماز جماعت تکرار می شود.

وی بیان کرد: مسائل شرعی مردم پاسخ داده شده و  امیدواریم تا روز پایانی این کار با قوت ادامه پیدا کند و تعداد قابل توجهی از مواکب و هیئت ها اعلام کرده اند که بخشی از توان خود را برای بازگشت زائران ذخیره کرده اند در زمان بازگشت نیز خدمات رسانی به خوبی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تبلیغات خوزستان گفت: حضور مردم همان پیامی را دارد که حضرت زینب (س) است که به جهان این پیام را برسانند عاشورا آخر کار نیست و ابتدای راه است.

بلک یادآور شد: مردم ما در این شرایط حساسی که اسلام و مکتب تشیع دارد با این حرکت خود علاوه بر اینکه عشق و دلدادگی خود را به اهل بیت به سایر جهان نیز نشان می دهند امروز در ابتدای کار قرار دارند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار