تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار زائران ایرانی اربعین رشد 47درصدی داشت
ویزای اربعین تحت هیچ شرایطی برداشته نمی‌شود
یک‌میلیون و 550 هزار زائر تاکنون از گذرگاه‌های مرزی کشور برای شرکت در زیارت اربعین حسینی وارد عراق شدند که نسبت به سال گذشته 47 درصد رشد داشته است
معاون کنسولی و مجلس وزیر امور خارجه با بیان اینکه ویزای اربعین تحت هیچ شرایطی برداشته نمی‌شود گفت: یک‌میلیون و 550 هزار زائر تاکنون از گذرگاه‌های مرزی کشور برای شرکت در زیارت اربعین حسینی وارد عراق شدند که نسبت به سال گذشته 47 درصد رشد داشته است.

حسن قشقاوی اظهار داشت: آنچه رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینهٔ کسب اجازه ورود اتوبوس‌های ایرانی به خاک عراق از وزارت خارجه خواستند قابل‌پیگیری است.

وی افزود: البته پیش‌ از این توافقی با عراق در ارتباط با مرز مهران داشتیم بر همین اساس خودروهای سنگین باری و اتوبوس‌ها اکنون به‌ راحتی از مرز مهران به خاک عراق تردد می‌کنند اما در مرزهای چذابه و شلمچه این‌چنین نیست که مطمئناً از سوی وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه، بیان کرد: خوشبختانه بحران ازدحام جمعیت در مرزها برطرف شده و همچنین صدور ویزا به‌روز شد و زائران به‌راحتی می‌توانند ظرف چند ساعت ویزای خود را دریافت کنند در واقع مشکل موجود در بحث ویزا برطرف شد.

وی گفت: یک میلیون و 550هزار زائر تاکنون از گذرگاه‌های مرزی کشور برای شرکت در زیارت اربعین حسینی وارد عراق شدند که این رقم نسبت به سال گذشته رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد.

قشقاوی تأکید کرد: ویزای اربعین تحت هیچ شرایطی برداشته نمی‌شود و تردد بدون ویزا صحت ندارد.

معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این آمار تردد کنونی زائران تا روز اربعین حسینی افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار