تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۶۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز هشدار داد:
احتمال خطر بروز بیماری های وبا و آنفلوانزا در مرزهای عراق
با توجه به ورود و خروج زائران از مرزهای چذابه و شلمچه احتمال بروز بیماری های واگیردار، عفونی و روده ای باید مدنظر قرار گیرد
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نسبت به خطر احتمال بروز بیماری های وبا و آنفلوانزا در میان زائران اربعین حسینی در مرزهای عراق هشدار داد.

مهرداد شریفی در حاشیه ستاد اربعین که در سالن جلسات فرمانداری اهواز تشکیل شد؛ اظهار کرد: با توجه به ورود و خروج زائران از مرزهای چذابه و شلمچه احتمال بروز بیماری های واگیردار، عفونی و روده ای باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به وقوع بیماری وبا در بخش هایی از کشور عراق تصریح کرد: زائران باید رعایت ضوابط بهداشتی را در نظر داشته باشند.

شریفی با بیان اینکه نیروهای دانشگاه علوم پزشکی اهواز در قالب چهار تیم آموزش دیده در مرزها مستقر شده و پایش های لازم را انجام می دهند افزود: تاکنون موردی از بیماری در زائران دیده نشده اما در صورت مشاهده موردی از بیماری در همان منطقه مرزی نسبت به آن اقدام و پیشگیری می شود.

وی تاکید کرد: زائران به ویژه به بهداشت آب توجه کنند از آب های بشکه ای غیراستاندارد و تانکرهایی که منبع آن نامشخص است مصرف نکنند.

شریفی افزود: زائران از مصرف سالاد، کاهو و سبزی در سفر خودداری کنند و تا جای ممکن از ظروف یک بار مصرف که قابلیت نگهداری مواد غذایی گرم را ندارند پرهیز کنند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها اظهار کرد: استفاده از میوه نیز باید با رعایت موازین بهداشتی و بعد از شستشوی مجدد باشد.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در ادامه خواستار جمع آوری به موقع زباله شد و افزود: جمع آوری به موقع زباله هم باعث زیبا شدن چهره منطقه می شود و هم از تبدیل آن به کانون آلودگی جوندگان جلوگیری می کند.

مرزهای شلمچه و چذابه گذرگاه های اصلی خروج زائران اربعین حسینی به عراق است.

در روزهای گذشته بیش از 650 هزار زائر برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین وارد عراق شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار