تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر موسسه آموزش عالی الکترونیکی برخط اهواز خبر داد:
آموزش مجازی روشی نوین برای صرفه جویی در وقت و هزینه
آموزش مجازی روشی نوین برای صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد به طوریکه هزینه های مربوط به رفت و آمد کاسته شده و از اتلاف وقت جلوگیری می شود
مدیر موسسه آموزش عالی الکترونیکی برخط اهواز گفت: آموزش مجازی روشی نوین برای صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد به طوریکه هزینه های مربوط به رفت و آمد کاسته شده و از اتلاف وقت جلوگیری می شود.

دکتر فریدون شعبانی نیا روز دوشنبه افزود: هدف از یادگیری الکترونیکی، ارتقا دانش و مهارت های نیروی انسانی با به کارگیری برنامه ای به روز و مقرون به صرفه می باشد به همین دلیل این نوع آموزش به ویژه برای افرادی که وقت برایشان حیاتی است بهترین شیوه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه امکان آموزش مجازی در هر مکانی که دانشجو در زمان برگزاری کلاس حضور داشته باشد، ممکن است، تصریح کرد: آموزش مجازی یکی از راحت ترین راه های تحقق به شعار «فراگیری دانش حق همگان درهر سن، در هر مکان و در هر زمان است»، می باشد.

وی اظهار کرد: صرفه جویی در وقت، فراهم بودن امکان تحصیل برای هر فرد با هر سن و سال و در هر مکان، امکان ارتباط استاد و دانشجو در هر ساعتی از شبانه روز با انواع روش های آنلاین و آفلاین و درنتیجه ایجاد انعطاف در مدت تحصیل با امکان بهره مندی از اساتید بین‎ المللی در این نوع آموزش میسر خواهد بود.

مدیر موسسه آموزش عالی الکترونیکی برخط اهواز اذعان داشت: برای بالا رفتن سطح علمی کشورمان نیازمند تربیت نیروی متخصص و دارای مدارج عالیه هستیم و با گسترش آموزش عالی این امر میسر خواهد شد.

وی گفت: همواره یکی از موانع اصلی در مسیر ادامه تحصیل اشتغال و مسائل روز افراد است که با سیستم های سنتی رایج امکان آموزش همگانی ممکن نیست به همین دلیل وزارت علوم با ایجاد سیستم آموزش الکترونیکی قصد دارد این مشکل را برطرف نماید.

شعبانی نیا اضافه کرد: بر همین اساس دانشگاه الکترونیکی اهواز را راه اندازی کردیم و با استفاده از فناوریهای نوین دانشگاه را به خانه افراد آورده ایم تا امکان ادامه تحصیل برای علاقمندان به تحصیلات تکمیلی در مقطع آموزش عالی فراهم شود.

وی گفت:موسسه آموزش عالی الکترونیکی بر خط اهواز از سال1387 فعالیت های مربوط به تشکیل پرونده در وزارت علوم را آغاز کرد که پس از اتمام کار ثبت و اخذ مجوز برای راه اندازی این موسسه، و موافقت وزارت علوم این دانشگاه برای اولین بار در مهر ماه 1394 با پذیرش تعداد قابل ملاحظه ای دانشجو و در یک رشته به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نمود.

وی در خصوص رشته های تحصیلی این موسسه به خبرنگار ایرنا گفت: درحال حاضر بر اساس مجوز وزارت علوم این موسسه درکلیه رشته های فنی مهندسی امکان فعالیت دارد، اما اکنون تنها با رشته مهندسی فناوری اطلاعات و با گرایش شبکه های کامپیوتری کار را آغاز کردیم و برای سال های بعد رشته های دیگری را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیر موسسه آموزش عالی الکترونیکی برخط اهواز یکی از اهداف این موسسه را هموار سازی مسیر برای دانشجویان جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در داخل و خارج از کشور برشمرد و افزود: هدف این موسسه بهره مندی از اساتید با تجربه در سطح کشور و خارج از کشور می باشد که درحال حاضر نیز در نخستین رشته تحصیلی در نخستین سال تحصیلی از اساتید خوب دانشگاه های دولتی شیراز و شهید چمران اهواز استفاده می کنیم.

دکتر شعبانی نیا در خاتمه موسسه آموزش عالی الکترونیکی برخط را فرصت مناسبی برای ارتقا علمی علاقمندان به تحصیلات تکمیلی دانست و اظهار داشت: تاسیس این موسسه به ویژه برای خوزستانیها فرصت خوبی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار