تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان از عملکرد برخی مسئولان دانشگاه؛
آرزوی تبدیل شدن دانشگاه‌ها به حیات خلوت لیبرال‌ها و سکولارها هرگز محقق نمی‌شود
این قابل قبول نیست که از جشنواره علمی معاونت فرهنگی دانشگاه که در پروتابل رسمی آن فیلم و عکس خلاف اخلاق قرار داده شده و کلی هزینه اضافی از بیت المال خرج شده دفاع شود. ای کاش این افراد حداقل در قبال این جشنواره سخیف که در آن بی بند و باری رخ داده سکوت کرده و نمی گفتند ایرادی نداشته و فقط روسری یک زن 70 ساله از سرش افتاده است
حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان  در جمع اعضای فعال تشکل ها و کانون های فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به بیان وظایف تشکل های انقلابی پرداخت.
 
حجت الاسلام شفیعی در این نشست سیاسی و فرهنگی ضمن تبریک هفته بسیج و تشکر از فرزندان انقلابی که با حضور در تشکل ها از آرمان های انقلاب دفاع میکنند، بیان داشت: دانشجویان باید در پاسداشت ارزش ها همواره تلاش کنند و این ایام، ایام کار و مجاهدت است.
 
آرزوی تبدیل شدن دانشگاه‌ها به حیات خلوت لیبرال‌ها و سکولارها هرگز محقق نمی‌شود

وی تاکید کرد: تشکل های ارزشی باید نمود شعار ما زنده ایم رزمنده ایم باشند و همیشه تلاش کنند و هیچ خستگی به خود راه ندهند و چرا که افسران جنگ نرم وظیفه سنگینی در دانشگاه دارند.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان  گفت: دانشجویان فعال در کانون ها و تشکل ها باید مجهز به معرفت و مدیریت باشند و همواره در راستای تحقق مطالبات نایب امام زمان (عج) با جدیت کار کنند.
 
وی ادامه داد: اعضای فعال و شورای مرکزی تشکل ها در کنار فعالیت فرهنگی و سیاسی نباید کار علمی را کنار بگذارند و خود را به سلاح علم مجهز کنند؛ چرا که امروز می بینیم عده ای به بهانه داشتن مراتب علمی به ارزش ها اهانت می کنند.
 
حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: امروز در دانشگاه افرادی هستند که بی درد و دغدغه هستند و هیچ توجهی به مسائل پیرامونی ندارند و با بهره گیری از کلاس های تقویتی رشد علمی کردند؛اما در بعد سیاسی و فرهنگی عقب هستند.
 
وی با اشاره به حضور افرادی در دانشگاه ها که بار علمی مناسبی دارند؛ اما صلاحیت های عمومی را ندارند، گفت: امروز مواجه هستیم با کسانی که بنیه علمی خوبی دارند؛ اما اسامی سران سه قوه را نمی دانند آیا می توان تربیت نسل انقلاب را به این افراد سپرد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: دو راه در مواجه با این موضوع در پیش داریم یا غم و غصه بخوریم و کاری نکنیم و یا اینکه اعلم علم و مجاهدت را نیروهای ارزشی در دست بگیرند و خود را در عرصه علم و دانش تقویت کنند.
 
وی بیان کرد: وظیفه تشکل ها رسالت پیامبری است و رسالت پیامبران هدایت گری در همه عرصه هاست، پس باید نیروهای ارزشی خود را تقویت کنند و به افراد قابل اتکا در دانشگاه تبدیل شوند.
 
حجت الاسلام شفیعی اظهار داشت: تشکل های ارزشی در وهله اول باید خود را در عرصه علمی و معرفتی تقویت و سپس برای رشد مجموعه تلاش کنند.
 
وی سپس به مقوله جذب حداکثری اشاره کرد و افزود: جذب حداکثری حتما در راهبرد جذبی تشکل ها باشد و باید تشکل ها بر محیط پیرامونی خود اثرگزار باشند و خداوند به برکت دین قدرت جذب شما را افزایش می دهد و به شما فرصت جذب در مراسم های دینی و مساجد و نماز و اربعین و عاشورا می دهد.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان  گفت: معیار و خط اصلی کار سیاسی و فرهنگی همه ما، معیارهای است که مقام معظم رهبری به عنوان نائب بر حق امام عصر(عج) مطرح می کنند.
 
حجت الاسلام شفیعی افزود: این مسیر و نوع حرکت باعث تقویت و پیشرفت ما می شود؛ چرا که در دنیا و آخرت حجت شرعی داریم که مطابق فرموده نایب امام زمان (عج) حرکت کردیم و هر جا رهبری دستور دهند، می ایستیم و هر جا فرمان حرکت دهند حرکت می کنیم.
 
وی گفت: تشکل های ارزشی باید اولین کسانی باشند که بیانات رهبری را استخراج می کنند و برای تحقق آنها تلاش می کنند و بدانید ما مامور به تکلیف هستیم و به خوشایند و ناخوشایند افراد کاری نداریم.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: راه را درست تشخیص دهید و مطمئن باشید که مسیرتان درست است، اگر به این باور رسیدید نگران نباشد و به مسیر خود ادامه دهید.
 
حجت الاسلام شفیعی با اشاره به مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در این برنامه متاسفانه برخی حرف ها مطرح شد، خلاف عدالت و انصاف بود اینکه کار فرهنگی دانشجویان را به کار سرهنگی تعبیر کنیم، خلاف انصاف است و اینکه برگزاری برنامه های مذهبی مانند دعای کمیل و زیارت عاشورا را به تمسخر بگیریم و هم سنگ پخش موسیقی بدانیم کار خلاف اخلاق اسلامی و دین مداری است.
 
وی با اظهار گلایه شدید از نحوه برگزاری برنامه بیان کرد: اولین و بدترین کار در آن جلسه آن بود که سخنران اول بدون ذکر نام خدا و بدون گفتن بسم الله شروع به صحبت کرد و جلسه ی که نام خدا در آن نباشد برکت ندارد.
 
حجت الاسلام شفیعی گفت: با وجود این رفتارهای خلاف و فشارها از هیچ کسی شکایتی نداریم و صبر پیشه می کنیم و از دین و انقلاب و ولایت جانانه دفاع می کنیم چه عده ای خوششان بیاید و چه عده ای ناراحت شوند.
 
وی تصریح کرد: این آرزوی عده ای که بخواهند دانشگاه را از دست نظام اسلامی خارج کنند و به حیات خلوت سکولارها و لیبرال ها تبدیل کنند، به فضل الهی هیچ گاه تعبیر نمی شود.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: عده ای شادی را بهانه می کنند و برنامه های مختلط برگزار می کنند؛ درحالی که کاش مسئولان در مراسم اعتکاف و شب های قدر در دل دانشجویان حضور پیدا کنند و نشاط واقعی دانشجویان را درک کنند.
 
حجت الاسلام شفیعی گفت: این قابل قبول نیست که از جشنواره علمی معاونت فرهنگی دانشگاه که در پروتابل رسمی آن فیلم و عکس خلاف اخلاق قرار داده شده و کلی هزینه اضافی از بیت المال خرج شده دفاع شود. ای کاش این افراد حداقل در قبال این جشنواره سخیف که در آن بی بند و باری رخ داده سکوت کرده و نمی گفتند ایرادی نداشته و فقط روسری یک زن 70 ساله از سرش افتاده است.
 
وی تصریح کرد: این افرادی که مدعی هستند باید معاونت فرهنگی را به برخی افراد مدعی می دادیم باید بگوییم ما فقط می گوییم فرهنگ را به اهلش بسپارید.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان  با اظهار تاسف از این صحبت ها گفت: دوست نداشتیم این صحبت ها گفته شود و ای کاش بزرگترها مسائل و مشکلات را بزرگتر می دیدند؛ اما دوری از متن مردم و ماندن برخی در تارهای که به دور خود تنیده اند سبب این تحلیل های غلط می شود.
 
حجت الاسلام شفیعی در پایان از تشکل های ارزشی که در این مدت زیر فشارهای سیاسی به کار خود ادامه دادند و از ارزش ها کوتاه نیامدند تشکر کرد و گفت: تشکلهای ارزشی کارهای علمی و جمعی خود را بیشتر کنند و با هم دیگر اتصال خود را تقویت کنند.
 
وی سپس تصریح کرد: این جنس حرف ها نشان می دهد همه فهمیدند به برکت خون شهدا و مجاهدت تشکل های ارزشی عرصه دانشگاه شهید چمران عرصه جولان لیبرال ها و اقدامات ضدفرهنگی و ضد دینی نیست.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: دانشجویان تشکلی به هیچ وجه از فرائض دینی خود غفلت نداشته باشند و مرزهای دینی و اخلاقی را رعایت کنند و در گفتار و شنیدار مراقبه کنند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
حبيب الله احمدي
|
-
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
1
0
دانشگاه ها خيلي وقت است كه به تسخير علم گراها درآمدند . كار از كار گذشته است . دنياي امروز دنياي علم به روز است و فلسفه ديگر شناخت نيست و مرده است .
:
:
:
آخرین اخبار