تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بلاتکلیفی مردم در خصوص لغو رواید عراق در آستانه اربعین/ اظهارات متناقض مسئولان
خوزنیوز: در آستانه اربعین حسینی اظهارات متناقض مسئولین مردم را در حالت بلاتکلیفی در مرزها قرار داده است.

بلاتکلیفی مردم در خصوص لغو رواید عراق در آستانه اربعین/ اظهارات متناقض مسئولان

در روزهای اخیر مسئولین با تاکیدات مکرر تصریح می کنند که به هبچ وجه روادید کشور عراق در آستانه اربعین به هیچ وجه لغو نخواهد شد. اما ظهر امروز خبری به نقل از سردار قاسم رضایی روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت که این مقام مسئول به صراحت اعلام می دارد که «تردد زائران به عراق بدون ویزا ممکن شد». پس از آن نیز برخی مسئولین از جمله رییس ستاد اربعین کشور اعلام کردند که تردد به عراق بدون ویزا ممکن نیست. 
آنچه که مشخص است مسئولین باید بدانند که اظهارات آنان برای مردم تبعاتی را بدنبال دارد و موجب سرگردانی آنها در نقاط مرزی شود که می بایست با اطلاع رسانی یکسان و دقیق مردم را بلاتکلیفی خارج کنند.

بلاتکلیفی مردم در خصوص لغو رواید عراق در آستانه اربعین/ اظهارات متناقض مسئولان


فرمانده مرزبانی کشور گفت: به دلیل اینکه عراق توان صدور ویزا را نداشت از شب گذشته تردد زوار از مرزهای کشور بدون ویزا و تنها با گذرنامه ممکن شده است.
سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از دیشب تردد شرکت‌کنندگان در اجتماع عظیم اربعین از مرزهای کشور به عراق بدون ویزا تنها با گذرنامه ممکن شد.
وی افزود: چون دولت عراق توان صدور ویزا را نداشت از شب گذشته و با هماهنگی دولت عراق، زائران برای حضور در اربعین حسینی با گذرنامه وارد شده و نیازی به اخذ ویزا نیست.



رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه زائرانی که بدون ویزا از مرز گذشته‌اند در صورت دستگیری، طبق قانون عراق به دو تا شش سال زندان محکوم می‌شوند، اظهار داشت: زائران از سفر به سامرا و دیالی خودداری کنند.


سردار مؤمنی درباره شایعاتی مبنی بر خروج از مرز بدون روادید و همچنین بسته شدن مرزها،‌ اعلام کرد مرزها باز است و عبور از آنها با روادید و گذرنامه امکان‌پذیر است.
سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مورد شایعاتی مبنی بر بسته شدن مرزها و همچنین خروج بدون ویزا از مرزهای غربی و جنوبی کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: مرزها باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: عبور از مرزها کماکان با گذرنامه و ویزا امکان پذیر است؛‌ داشتن ویزا شرط کشور عراق است و فعلا این کشور در مورد نداشتن ویزا مطلبی اعلام نکرده؛‌ پس با توجه به این مطالب عبور زائران از مرزهای جنوبی و غربی کشور با گذرنامه و ویزا امکان پذیر است.
:
:
:
آخرین اخبار