تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در اداره کل کتابخانه های عمومی انجام شد
انتخاب هیئت مؤسس انجمن خیرین کتابخانه ساز خوزستان
محرومیت بخش هایی از استان از کتابخانه های عمومی، زیبنده استانی با این سابقه مذهبی و ملی و توان عظیم اقتصادی در بخش های خصوصی و دولتی نیست
خوزنیوز: نخستین جلسه تأسیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان خوزستان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی و زیبا صالحپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز، نظرپور، مؤسس انجمن خیرین کتابخانه ساز مسجدسلیمان و جمعی از کارشناسان ستادی روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین سپهر با اشاره به غیردولتی بودن نهاد کتابخانه های عمومی گفت: این موضوع عملاً کتابخانه ها را به نهادی مردمی تبدیل کرده و در واقع، مردم، ولی نعمت حقیقی ما هستند.

وی افزود: همگی به این موضوع واقفند که ریشه رشد جامعه و تعالی فکری و اخلاقی آن در دانایی و افزایش آگاهی است لذا انتظار می رود همان گونه که خیرین مدرسه ساز در امر مهم توسعه مدارس پیشگام بودند، در مسیر کتابخانه سازی نیز یاری گر و راه گشا باشند که این مسئله اتفاق نمی افتد مگر با انگیزه سازی و تأکید بر اهمیت کتابخانه سازی.

سپهر ادامه داد: محرومیت بخش هایی از استان از کتابخانه های عمومی، زیبنده استانی با این سابقه مذهبی و ملی و توان عظیم اقتصادی در بخش های خصوصی و دولتی نیست اما ما بیشتر چشم امید به حرکت های خیرخواهانه مردمی داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی درادامه به شرح وضعیت کتابخانه های سطح استان و مشکلات و کمبود ها پرداخت  و با اشاره به عملکرد خیرین در سالهای گذشته گفت: با وجود همه اقداماتی که تا کنون برای توسعه کتابخانه ها شده، همچنان فاصله بسیار زیادی از چشم انداز 1404 داریم. در حال حاضر سرانه زیربنا در استان کمتر از 2 مترمربع است در حالی که در ده سال آینده باید 6 متر به این میزان افزوده شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نیز منابع مالی نهاد کتابخانه ها، جز با مدد خیرین استانی امکان رسیدن به این مطلوب، وجود ندارد.

همچنین در این نشست، زیبا صالح پور، عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به فعالیتی که در استان در حوزه خیرین مدرسه ساز می شود گفت: مردم ما در هر عرصه ای که بستر مناسبی مهیا بوده، حضور پررنگی داشته اند به طوری که در حال حاضر در کشور، از نظر کمک خیران در مدرسه سازی، رتبه اول را داریم.

وی افزود: بی شک اگر زمینه حضور این خیرین در حوزه کتابخانه سازی نیز مهیا شود، به جهت نزدیکی رسالت مدرسه و کتابخانه، اقدامات چشمگیری نیز در آن حوزه رخ خواهد داد.

صالح پور این نوید را داد که با توجه به سابقه درخشان خیرین در مدرسه سازی، بی شک چشم انداز روشنی برای کتابخانه سازی در استان خوزستان دیده خواهد شد.

در پایان جلسه نیز هیئت مؤسس انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان بدین شرح اعلام شد:لطف الله سپهر، زیبا صالح پور، ممبینی (مشاور استاندار)، مرعشی (خیر) و نظرپور (خیر و مؤسس انجمن خیرین کتابخانه ساز مسجدسلیمان).
:
:
:
آخرین اخبار