تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۷۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مدرس حوزه و دانشگاه:
نخستین پیام تجمع عظیم اربعین، ولایت‌مداری است
تجمع بزرگ اربعین یک پتانسیل بالقوه برای مسلمانان و تهدیدی برای کشورهای غربی و مخالف اسلام است
یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف همایش اربعین است، گفت: تجمع بزرگ اربعین یک پتانسیل بالقوه برای مسلمانان و تهدیدی برای کشورهای غربی و مخالف اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبداله امینی اظهار کرد: اربعین از مباحث بسیار مهم در دنیا است و تمام جهانیان، شبکه‌های بیگانه، غیرمسلمانان و حتی مسلمانانی که ممکن است با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) میانه‌ای نداشته باشند، به این اجتماع عظیم انسانی با دیدی ویژه نگاه می‌کنند.

وی افزود: زائران حضور یافته در عتبات در ایام اربعین، همگی شیعی نیستند؛ بسیاری از زائران سنی هستند ولی به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌روند. البته به جز شیعیان و اهل تسنن، شاهد حضور ادیان مختلف دیگر مانند مسیحی‌ها و کلیمی‌ها نیز در اربعین هستیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: این تجمع عظیم انسانی در اربعین همیشه با بایکوت خبری رسانه‌های غربی و مخالف اسلام روبه‌رو بوده است. برخی اوقات یک تجمع کوچک توسط این رسانه‌ها بسیار بزرگ می‌شود ولی تجمعی با حضور بیش از 20 میلیون نفر که در تمام دنیا و ادوار تاریخی بی‌سابقه است، مورد بی‌مهری رسانه‌های مخالف اسلام قرار می‌گیرد.

امینی عنوان کرد: با وجود تمام تلاش نهادهای مختلف غربی و مخالف اسلام برای به انحراف کشیدن و تضعیف اربعین، آنان ناکام بوده‌اند و در حال حاضر و پس از گذشت سال‌های زیادی، شاهد افزایش هر ساله اجتماع عظیم انسانی در کربلا هستیم و کشورهای غربی و مخالف اسلام و رسانه‌های آنها نیز نسبت به این تجمع انسانی حساس شده‌اند و هراس دارند زیرا اجتماع اربعین یک پتانسیل بالقوه برای مسلمانان است و تهدیدی برای آنها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به هراس دشمنان از تجمع های مسلمانان گفت: خاندان ملعون آل‌سعود با ایجاد دو واقعه سقوط جرثقیل و حادثه منا در زیارت امسال خانه خدا که حوادثی عمدی بودند، به دنبال تحقق پروژه تجمع‌هراسی هستند تا مسلمانان بترسند. در مقابل، این تجمع با تفاوتی بسیار زیاد و جمعیتی چندین برابر از کشورهای مختلف در کربلا ایجاد می‌شود و همگی یک آرمان دارند و آن هم شهادت‌طلبی و تاکید بر توحید و امامت است که مسلما موجب به لرزه درآوردن جهار ستون کفر و حکومت‌های مستبد و ظالمانه‌ای مانند عربستان، آمریکا و اسرائیل خواهد شد.

امینی گفت: آنها همیشه به دنبال اجرای حربه‌های مختلف برای منصرف کردن مردم با ایجاد هراس و تضعیف روحیه مسلمانان و جلوگیری از همایش عظیم و باشکوه انسانی در اربعین هستند زیرا این تجمع میلیونی برای دشمن، خطرساز و تهدیدی بزرگ است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به پیام همایش عظیم اربعین برای جهان گفت: نخستین پیام این تجمع عظیم انسانی در اربعین، ولایت‌مداری است. مردم همیشه به دنبال ولی خود و پیرو وی هستند. دومین پیام نیز ولایت‌دوستی و نهادینه شدن عشق و محبت ولایت در دل‌ها است و پیام سوم هم این است که مردم بین ذلت و شهادت، شعار لبیک یا حسین(ع) و هیهات من الذله شهادت را ترجیح داده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار