تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز روند بازگشت زائران در مرزهای چذابه و شلمچه
روند تردد زائران در مرزهای خوزستان در آستانه روز اربعین، نسبت به روزهای گذشته معکوس شده و اکنون ورودی زائران بیش از خروجی است
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: همچنان در 5 کنسولگری عراق در استان خوزستان مستقر در شهرهای بستان، سوسنگرد، اهواز و خرمشهر برای متقاضیان، ویزا صادر می‌شود. صدور ویزا در کنسولگری‌ها تا روز اربعین ادامه دارد.

ناصر حویزاوی اظهار کرد: روند تردد زائران در مرزهای خوزستان در آستانه روز اربعین، نسبت به روزهای گذشته معکوس شده و اکنون ورودی زائران بیش از خروجی است.

وی با بیان این که بیش از 700 هزار زائر تاکنون از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور عراق وارد شده‌اند، افزود: از روز گذشته تا امروز(10 آذرماه ) از هر کدام از مرزهای شلمچه و چذابه کمتر از 8 هزار زائر از کشور خارج شده، این در حالی است که آمار بازگشت زائران به کشور از این مرزها 10 برابر بیشتر از خروجی است.

حویزاوی ادامه داد: برای انتقال زوار از مرزها به شهرها و استان‌های دیگر، بخش خصوصی وارد کار شده و به اندازه کافی اتوبوس، مینی‌بوس و خودروی سواری در مرزهای چذابه و شلمچه مستقر است.

وی گفت: از بخش خصوصی خواهش می‌کنیم با رعایت نظم و نوبت‌دهی در جهت انتقال زائران به استان‌هایشان اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان تصریح کرد: اکنون ترافیک در جاده بستان منتهی به مرز چذابه روان است، پلیس در نقاط پرحادثه مستقر شده و تاکنون مورد تصادف در این محورها نداشته‌ایم و اگر هم بوده تصادفات جزئی بوده که منجر به جراحات سطحی شده است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار