تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان خبر داد:
راه‌اندازی کانون بانوان کارآفرین در آبادان
کانون بانوان کارآفرین را با همت شهرداری راه‌اندازی کرده‌ایم که امیدواریم با همراهی شهرداری بتوانیم جای بزرگ‌تری را برای آنان در نظر بگیریم
فرماندار ویژه آبادان گفت: کانون بانوان کارآفرین را با همت شهرداری راه‌اندازی کرده‌ایم که امیدواریم با همراهی شهرداری بتوانیم جای بزرگ‌تری را برای آنان در نظر بگیریم.

عزیزالله شهبازی در حاشیه نشست سازمان‌های مردم نهاد و بانوان کارآفرین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اواخر سال 92 ما 19 سازمان مردم نهاد داشتیم که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و گسترش فعالیت‌ها در این حوزه، در زمان حاضر تعداد این سازمان‌ها به 66 سازمان در زمینه‌های مختلف رسیده است.

وی افزود: قالب اعضای هیئت عامل و یا مدیران عامل این سازمان‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه شهرستان آبادان تاریخ گویایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد، تصریح کرد: پیش از جنگ حرکت کارکنان صنعت نفت یکی از عوامل اصلی در شتاب گرفتن روند پیروزی انقلاب بود، همچنین بانوان زیادی در جنگ تحمیلی داشتیم که دوشادوش رزمندگان در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کردند و هنوز هم حضور فعالی دارند.

شهبازی اضافه کرد: با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید و سیاست نماینده عالی دولت در استان، و بر حسب ضرورت ایجاد می‌کند که در خصوص سازمان‌های مردم نهاد بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، جلسات متعددی را با اعضای سازمان‌ها تاکنون داشته و سه نمایشگاه از دستاوردهای بانوان کارآفرین در این شهرستان برگزار شده است.

فرماندار ویژه آبادان گفت: امروز نیز کانون بانوان کارآفرین را با همت شهرداری راه‌اندازی کردیم که امیدواریم با همراهی شهرداری بتوانیم جای بزرگ‌تری را برای آنان در نظر بگیریم.

شهبازی با بیان اینکه در این کانون بانوان می‌توانند، دستاوردهای خود را در بخش‌های مختلف به نمایش بگذارند، افزود: تعداد بانوان کارآفرین در رشته‌های مختلف کم نیست و این فعالان در رشته‌های مختلف اعم از تولید زیورآلات، پوشاک، کیف چرم و غیره فعالیت دارند.

* در حال حاضر 70 بازرگان فعال زن آبادانی داریم

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه بازرگانی و تجارت نیز بانوان آبادانی صاحب نام هستند به طوری که در حال حاضر 70 بازرگان فعال زن آبادانی داریم.

شهبازی ادامه داد: در 42 هیئت ورزشی آبادان در رشته‌های مختلف بانوان حضور فعالی دارند که طبق آمار موجود در اداره ورزش و جوانان آبادان، 6 هزار و 500 بانوی آبادانی در رشته‌های مختلف ورزشی سازماندهی شده و در رشته‌هایی همچون شطرنج، طلای کشوری و جهانی و در ووشو، کاراته، فوتسال و فوتبال نیز حضور پررنگی دارند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه 50 درصد جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بر حسب ضرورت و سیاست دولت، ما نیز در کنار بانوان قرار می‌گیریم تا راه توسعه و پیشرفت را که از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد می‌گذرد، هموار کنیم.

وی افزود: در مناسبت‌های مختلف اجتماعی و غیره نیز توفیقات بانوان آبادانی چشمگیر بوده و با حمایت‌ها و همراهی بسیار خوب سازمان منطقه آزاد اروند، روند حضور بانوان در عرصه حضور گسترده‌تر شده است.

معاون استاندار خوزستان در پایان گفت: امروز، عزم جمعی در آبادان به سوی پیشرفت با اتحاد، همراهی و همدلی مردم دولت و سازمان‌های مردم نهاد عزم است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار