تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندهی انتظامی خوزستان:
عراق حق دستگیری و حبس افراد فاقد گذرنامه را دارد
اگر فردی بدون ویزا و یا گذرنامه وارد کشور عراق شود، نیروهای امنیتی این کشور می‌توانند برابر قوانین موجود در کشور خود وی را حبس کند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی، کشور عراق حق دستگیری و حبس زائران بدون گذرنامه را دارد.

سرهنگ سید رحمان موسوی اظهار کرد: اگر فردی بدون ویزا و یا گذرنامه وارد کشور عراق شود، نیروهای امنیتی این کشور می‌توانند برابر قوانین موجود در کشور خود وی را حبس کند.

وی افزود: نمی‌توانیم اجازه بدهیم که افراد بدون مدارک از مرزها عبور کرده و در کشور عراق متحمل حبس و یا اینکه ضرر و زیان شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در ارتباط با آزاد شدن مرز چذابه برای عبور زائران بدون ویزا در روز گذشته گفت: این مسئله شایعه‌ای بیش نبوده و اصلاً آزاد نشده بود.

موسوی بیان کرد: از تمامی زائران درخواست داریم نه‌تنها در این روزهای پایانی اربعین بلکه بعدازآن نیز حتماً با در دست داشتن ویزا و گذرنامه به مرزها مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین، ازدحام زیادی از مرزهای سه‌گانه برای ورود به کشور عراق را شاهد هستیم و تمامی مأموران مستقر بر همراه داشتن ویزا و گذرنامه زائران تأکید می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: مأموران مستقر در پایانه‌های مرزی از خروج افرادی که موفق به اخذ ویزا نشده باشند، جلوگیری می‌کنند.

موسوی ادامه داد: از همه‌کسانی که برای خروج از کشور به مرزها مراجعه می‌کنند تقاضا داریم تا با مأموران نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح مستقر در مرز که شب و روز خود را برای تأمین امنیت زائران گذاشته‌اند، نهایت همکاری را داشته باشند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار