تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دشت آزادگان:
صدور روادید تا پنجشنبه در بستان و سوسنگرد ادامه دارد
صدور روادید برای زائران اربعین حسینی تا روز پنجشنبه 12 آذر در شهرهای بستان و سوسنگرد ادامه می یابد
فرماندار دشت آزادگان گفت: صدور روادید برای زائران اربعین حسینی تا روز پنجشنبه 12 آذر در شهرهای بستان و سوسنگرد ادامه می یابد.

جاسم مجیدی پور روز سه شنبه افزود: همه کسانی که به هر دلیلی تاکنون نتوانسته اند برای کربلای معلا روادید بگیرند می توانند به دفاتر فرعی کنسولگری عراق در این دو شهر مرزی مراجعه کنند تا فوری برای آنان روادید صادر شود.

وی همچنان هزینه روادید انفرادی را 40دلار و ویزای گروهی را 30 دلار بیان کرد و گفت: تاکنون به احدی اجازه خروج بدون ویزا برای سفر به کربلا داده نشده است.

مجیدی پور به کسانی که بیرون از پایانه مرزی چذابه منتظر خروج از کشور بدون ویزا هستند توصیه کرد در فرصت باقیمانده برای صدور روادید اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دشت آزادگان بار دیگر تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه خروج از کشور بدون انجام تشریفات قانونی داده نخواهد شد.

در شب و روز گذشته شماری از مشتاقان زیارت امام حسین (ع) که بیرون از پایانه مرزی چذابه تجمع کرده بودند در چند نوبت قصد داشتند بدون ویزا به عراق بروند که با ممانعت نیروهای انتظامی ومرزبانی به بیرون از پایانه هدایت شدند.

این افراد به صورت گروهی همچنان منتظر اعلام خروج بدون ویزا از سوی مسئولان انتظامی هستند ولی هر ساعت از تعداد آنان کاسته می شود و برای دریافت ویزا به شهرهای بستان و سوسنگرد مراجعه می کنند.

مرز چذابه یکی از دو کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان است. تاکنون حدود 330هزار زائر اربعین حسینی به صورت قانونی و با انجام تشریفات اداری راهی نجف اشرف و کربلای معلا شدند.

از چند روز پیش بازگشت تدریجی زائران از پایانه مرزی چذابه شروع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار