تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز بازگشت زائران اربعین به کشور؛
ترافیک نیمه‌سنگین در مسیرهای اهواز، خرمشهر و چذابه
با آغاز موج سفر بازگشت زائران حسینی به کشور، از امروز شاهد ترافیک نیمه‌سنگین در مسیرهای اهواز – خرمشهر و اهواز – چذابه هستیم
رییس پلیس راه خوزستان از استقرار نیروهای پلیس و تیم‌های گشت جاده‌ای در جاده‌های خوزستان به منظور سامان‌دهی ترافیک بازگشت زائران اربعین خبر داد.

ترافیک نیمه‌سنگین در مسیرهای اهواز، خرمشهر و چذابه

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: 800 نیروی پلیس و 170 تیم گشتی در جاده‌های خوزستان به ویژه مسیرهای اهواز به شلمچه و چذابه و نقاط حادثه‌خیز مستقر شده و در حال کنترل ترافیک مسیرهای خروجی استان هستند.

وی افزود: با آغاز موج سفر بازگشت زائران حسینی به کشور، از امروز شاهد ترافیک نیمه‌سنگین در مسیرهای اهواز – خرمشهر و اهواز – چذابه هستیم.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: روز گذشته، بازگشت زائران حسینی به کشور تا پاسی از شب ادامه داشت؛ بخشی از زائران بازگشته به مرزها، به وسیله قطارها و برخی نیز با اتوبوس‌های از قبل استقرار یافته، از مرزها جابه‌جا شدند.

وی با بیان این که محدودیت‌های ترافیکی از امروز در جاده‌های خوزستان تشدید شده است، گفت: ممنوعیت تردد تانکرهای عراقی از صبح امروز تا پایان روز 15 آذر در جاده‌های استان خوزستان برقرار است. همچنین در مسیر اهواز به سمت شلمچه و چذابه، کماکان تردد کامیون‌ها به جز کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی، ممنوع است و در صورت بروز تخلف، برخورد قانونی خواهد شد.

قدرتی عنوان کرد: با توجه پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود موج سرما و بارش از فردا به استان خوزستان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و پیشنهاداتی به دستگاه‌های مرتبط داده شده تا بازگشت زائران به کشور و حرکت به سمت مقصدهای نهایی، بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شود.

وی با بیان این که اقدامات لازم جهت جابه‌جایی زائران و اعزام آنان به شهرهای مختلف صورت گرفته است، افزود: در شلمچه مکان‌هایی برای قرارگیری اتوبوس‌های بین‌شهری جهت هدایت زائران به سمت قطار و اتوبوس‌ها، پیش‌بینی شده است. جابه‌جایی و رساندن مردم به شهرهای خود را نیز قطارها و اتوبوس‌ها انجام خواهند داد.

رییس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته، نقاط حادثه‌خیز و نوع تخلفات منجر به تصادفات شناسایی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت پیشگیری از وقوع حوادث در این نقاط صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به این‌که خستگی و خواب‌آلودگی عمده‌ترین دلیل بروز حوادث در این روزها خواهد بود، توصیه می‌شود افراد به هیچ عنوان ریسک نکرده و در صورت خواب‌آلودگی در مسیرهای طولانی رانندگی نکنند.

قدرتی اظهار کرد: همچنین با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی در روزهای آینده در خوزستان، توصیه می‌شود رانندگان هنگام سفر در جاده‌های لغزنده بیشتر مراقب باشند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار