تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۸۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
باید رسیدگی بهداشتی به مناطق محروم در اولویت باشد
مسئولان و داوطلبان بهداشت و سلامت سیاست جدید جمهوری اسلامی که همان فرزند آوری است را باید به خوبی در جامعه نهادینه کنند و آموزش دهند
خوزنیوز: روز شنبه همایش تجلیل از رابطین و داوطلبین سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز و جمعی از رابطین و داوطلبین سلامت در سالن شهدای دانشگاه برگزار شد.

باید رسیدگی بهداشتی به مناطق محروم در اولویت باشد

به گزارش خوزنیوز؛ آیت الله محسن حیدری در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت محمد(ص) پیامبر عظیم الشان اسلام و همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) گفت: عدالت و تقسیم عادلانه امکانات بهداشتی در بین اقشار مختلف شهری و روستایی اهمیت ویژه ای دارد.

حیدری ادامه داد: بیشتر روستاها و مناطق حاشیه شهر در گذشته دچار بی عدالتی بهداشتی شده بودند و مشکلات زیادی در حوزه سلامت و بهداشت وجود داشت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و افتتاح پایگاههای بهداشتی این کاستی ها تا حدود زیادی مرتفع گردید.

وی گفت: در مناطق روستایی و حاشیه شهر هر چقدر در زمینه بهداشت و سلامت فعالیت شود کم است و باید رسیدگی بهداشتی به مناطق محروم در اولویت باشد.

آیت اله حیدری در ادامه با بیان اینکه در بخش آموزش نیز به مدارس حاشیه شهرها و روستاها توجه نمی شود افزود: قرار بر این بود در 800 مدرسه کار فرهنگی انجام شود که این فعالیت های فرهنگی تنها در 80 مدرسه حاشیه شهر انجام گرفت و این نشان از توجه نکردن به مناطق محروم و حاشیه نشین است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با این کم توجهی بسیاری از کودکان و نوجوانان در مناطق محروم ترک تحصیل می کنند و به ناهنجاری های اجتماعی رو می آورند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت داوطلبان سلامت به ویژه در مناطق محروم بیان کرد: چیزی که داوطلبان سلامت برای مردم به ارمغان می آورند بهداشت و سلامت است، که اگر جامعه دارای بهداشت و سلامتی باشد میتواند در بقیه جهات نیز پیشرفت کند.

آیت الله حیدری ادامه داد: خدمت به مردم عبادت است و رابطان سلامت مانند کسانی هستند که در محراب ایستاده اند و عبادت خدا را میکنند، زیرا شغل آنها خدمت به مردم است و تک تک لحظات آنها عبادت حساب میشود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در سال 1367 سیاست کنترل جمعیت مطرح شد و دولت با تبلیغات گسترده به دنبال کنترل جمعیت بود که اجرای این سیاست غلط باعث بوجود آمدن افراط و تفریط در کشور شد.

وی در ادامه به نرخ رشد جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور ما 1/7 درصد میباشد که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و کارشناسان این رقم باید به 6درصد افزایش پیدا کند و رابطان سلامت به عنوان خط مقدم آموزش به مادران میتوانند آموزش‌های لازم را در این زمینه ارائه کنند.

آیت الله حیدری در پایان گفت: مسئولان و داوطلبان بهداشت و سلامت سیاست جدید جمهوری اسلامی که همان فرزند آوری است را باید به خوبی در جامعه نهادینه کنند و آموزش دهند.
:
:
:
آخرین اخبار