تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر دفاع اسراییل: صنایع نظامی ایران بسیار پیشرفته است
" حتی در غزه هم کارخانه هایی برای تولید راکت و پهپاد و دیگر تسلیحات نظامی با تکنولوژی ایران دایر شده است."
وزیر دفاع اسراییل نسبت به افزایش قابلیت های صنایع نظامی ایران پس از برداشته شدن تحریم ها به سناتورهای آمریکایی هشدار داد.

به گزارش روزنامه اسراییلی جروزالم پست، "موشه یعالون" وزیر دفاع اسراییل پنج شنبه در جلسه کمیته تسلیحاتی سنای آمریکا با هشدار نسبت به عواقب برداشته شدن تحریم های ایران، مدعی شد در صورت برداشته شدن تحریم ها میلیاردها دلار پول در اختیار ایران قرار خواهد گرفت و ایران از طریق این منابع مالی هم قدرت نظامی خود را تجهیزخواهد کرد و هم به همپیمانان منطقه ای خود از جمله حزب الله تسلیحاتی پیشرفته تر و خطرناک تر خواهد داد.

یعالون گفت: صنعت نظامی ایران بسیار پیشرفته و بسیار خطرناک است.

او مدعی شد: پس از برداشته شدن تحریم ها ، ایران تقویت صنایع نظامی خود را متوقف نخواهد کرد و با این کار نه تنها امنیت اسراییل در معرض خطر بیشتری خواهد بود بلکه ایران به دنبال تولید سلاح هایی برای تهدید دیگر کشورهای منطقه و فرامنطقه ای خواهد رفت.

او گفت: حالا با برداشته شدن تحریم ها و پول هایی که در اختیار ایران خواهد بود این کشور به دنبال توسعه تسلیحات پیشرفته تر و مخرب تر و تجهیز بیشتر گروه هایی چون حزب الله ، حماس و جهاد اسلامی خواهد بود.

وزیر دفاع اسراییل مدعی شد: ایران بی وقفه به دنبال تجهیز حزب الله لبنان به پیشرفته ترین سلاح هاست.  حتی در غزه هم کارخانه هایی برای تولید راکت و پهپاد و دیگر تسلیحات نظامی با تکنولوژی ایران دایر شده است.

یعالون مدعی شد: حکومت ایران ایدئولوژی و اهداف خود را که در صدر آن ضربه زدن به امنیت اسراییل است، رها نخواهد کرد.

او در عین حال تهدید کرد اسراییل اجازه نخواهد داد جبهه ای جدید علیه تل آویو از مناطقی چون بلندی های جولان گشوده شود و در صورت اقاماتی از سوی ایران در جهت این هدف، تل آویو می داند چگونه با ابزارها وشیوه های خاص خودش جلوی آن را بگیرد.

یعالون پیش بینی کرد: ایران و متحدان منطقه ای این کشور در سال های آتی قوی تر خواهند شد و از این منظر اهمیت حفظ برتری توان نظامی اسراییل در منطقه در سال های آتی بیشتر از گذشته خواهد بود.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار