تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاضلاب اهواز با هر باران به خیابان‌ها می‌ریزد
سالیان طولانی است که شهروندان درگیر مشکل فاضلاب شهری اهواز هستند و پوسیدگی و نبود برنامه کوتاه‌مدت و درازمدت برای سامان‌دهی وضعیت فاضلاب اهواز موجب ادامه این مشکل شده است
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به افزایش خطر انتقال بیماری‌ها در فصل بارندگی گفت: سریز فاضلاب‌های شهری اهواز سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

مهرداد شریفی اظهار کرد: سالیان طولانی است که شهروندان درگیر مشکل فاضلاب شهری اهواز هستند و پوسیدگی و نبود برنامه کوتاه‌مدت و درازمدت برای سامان‌دهی وضعیت فاضلاب اهواز موجب ادامه این مشکل شده است.

وی با بیان این که در فصل بارندگی، فاضلاب‌ها در محلات و خیابان‌های اهواز سرریز کرده و موجب آب‌گرفتگی معابر می‌شوند، افزود: آلودگی فاضلاب، خطر بروز بیماری‌ها را در میان شهروندان تشدید می‌کند و این در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای سامان‌دهی وضعیت فاضلاب اهواز وجود ندارد و دستگاه‌های مربوطه، برای کنترل سرریز فاضلاب‌های شهری برنامه‌ریزی ندارند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: برای سامان‌دهی وضعیت سرریز فاضلاب‌ها باید ارگان‌های مرتبط آب و فاضلاب، شهرداری و شرکت نفت وارد کار شده و همچنین از پروژه‌های ملی در حل این معضل استفاده شود.

شریفی گفت: برای بررسی سرریز شدن فاضلاب‌های شهری اهواز هر چند وقت یک‌بار جلسه‌هایی برگزار می‌شود و برای کنترل شرایط در هنگام بحران، اکیپ‌هایی فرستاده می‌شود ولی این اقدامات، موقتی است و در بارندگی‌های بعدی هم دوباره شاهد سرریز فاضلاب در خیابان‌های اهواز هستیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: فاضلاب اهواز
:
:
:
آخرین اخبار