تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
شانزدهم آذر نماد استعمارستیزی دانشجویان ایران است
در طول تاریخ دانشجویان زیادی داشتیم که در دانشگاه به شهادت رسیده اند که شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در آذر 1332 نیز بیانگر شور و تحرک عمیق در میان دانشجویان است
خوزنیوز: مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور شهردار اهواز، آیت االله حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ، اعضای شورای شهر اهواز و دیگر مسئولان شهری روز دوشنبه 16 آذر ماه برگزار شد.

http://www.ahvaz.ir/Portals/0/News/1394/roz%20daneshjo%20(14).jpg

در این مراسم آیت الله حیدری ضمن گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو گفت: در طول تاریخ دانشجویان زیادی داشتیم که در دانشگاه به شهادت رسیده اند که شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در آذر 1332 نیز بیانگر شور و تحرک عمیق در میان دانشجویان است.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که پس از انقلاب اسلامی به دلیل اهمیت بالا روز دانشجو رسما در تقویم کشور ثبت شد و این حرکت از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: کشور ما به خاطر بافت عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و غیره  در میان کشورهای مسلمان پیشگام مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است و بیشترین تحرکات ضد استعماری در میان جوامع مسلمان نیز در ایران شکل گرفت و این ناشی از ضریب هوش ایرانیان است که جزو افتخارات ملی ما محسوب میشود.

آیت الله حیدری ملت ایران را پرورش یافته مکتب اهل بیت دانست و ادامه داد: ایرانیان ضدیت و نفرت عقدیتی نسبت به ظلم و ستم دارند و در این میان عالمان متعهد به خاطر هویت خاص شیعی نقش موثری داشته و دارند.علمای ایران و شیعی مستقل و تحت لوای هیچ دستگاه حکومتی نیستند و این ناشی از مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی آنان است.

وی ایران را نخستین بستر شکل گیری انقلابهای ضد استبدادی و ضد استعماری خواند و      تصریح کرد: انقلابهای ضد استبدادی از ایران به سایر کشورها سرایت کرد  و ایران در این زمینه همیشه پیشگام بوده که این بیانگر بینش عمیق دانشجویان و تربیت آنها در مکتب اسلام است.

وی افزود: نخستین قشری که در انقلاب اسلامی به امام خمینی(ره) پیوستن دانشجویان بودند. آنها دریافتند امام امت به دلیل روحیه آمریکا ستیزی و طبع بلند تنها مرجع و منجی ایران اسلامی است و ایران را از استعمار شرقی و غربی نجات میدهد.

آیت الله حیدری گفت: شاکله اصلی دانشگاه های ایران، اسلامی و اهل بیتی است و به همین دلیل جریانهای دیگر نتوانستند بر دانشگاه غلبه کنند.

در ادامه این مراسم رییس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز نیز گفت: شانردهم آذر  روز ایستادگی مردان و زنانی است  که در مقابل استعمار قدرتهای بزرگ جانفشانی مکرده و به عنوان نماد در تاریخ ما ماندگار شدند.

احمدی فر افزود: دلاور مردان این سرزمین در 16 آذر  1332 در مقابل استبداد آمریکا ایستادگی و جان خود را تقدیم انقلاب و ایران کردند تا این تاریخ در یادها بماند و به یک نماد تبدیل شود.

وی با ذکر این نکته که ما کشوری هستیم که از نظر تولید علم و مقاله جزو کشورهای برتر جهان محسوب میشویم گفت: ما برای شرایط دشوارتر نیز آماده هستیم و آینده ایران قطعا آینده سبزی خواهد بود. ما طبق افق 1404 باید در منطقه خاورمیانه و جنوب شرق آسیا جزو کشورهای برتر باشیم.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهوارز ادامه داد: باید تولید علم را تبدیل به ثروت کنیم و این وظیفه سنگینی است که تاسیس دانشگاههای علمی کاربردی  نیز با در همین راستا بود. طی دو سالی که از تاسیس دانشگاه می گذرد گامهای خوبی در زمینه های مختلف برداشته شده است که می توان به کسب مقام در مسابقات قرانی در سطح کشور و  ورزش و  در زمینه علمی نیز در فروردین سال آینده جزء مقامات اول کشور خواهیم بود.

وی از چاپ چندین کتاب و مقاله علمی به نام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز خبرداد و اظهار داشت: زمان عرضه ایده ها و تولید علم است. باید دست به دست هم دهیم تا این دانشگاه را به یاری خداوند و جایگاه خود را در جنوب کشور پیدا کنیم.

وی از شهردار اهواز به خاطر تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری  تقدیر کرد و گفت: این حرکت در تاریخ خوزستان ماندگار خواهد شد و امیدوارم که این دانشگاه از سوی شهرداری و شورای شهر حمایت شود تا  بتوانیم آنرا تبدیل به قطب علمی کشور کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار