تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
مهاجرت از خوزستان با نشان دادن واقعیات استان کمتر می شود
مهاجرت از خوزستان به دلیل تلقی نادرستی است که از این استان می شود و باید با انعکاس واقعیت ها، مثبت بودن استان را نشان داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مهاجرت از خوزستان به دلیل تلقی نادرستی است که از این استان می شود و باید با انعکاس واقعیت ها، مثبت بودن استان را نشان داد.

خسرو نشان روز چهارشنبه اظهار کرد: باید کاری کرد که رسانه ها اخبار مثبت و درست را منعکس کنند و تصور منفی از خوزستان را تغییر داد و واقعیات را گفت.

وی با اشاره به اینکه در گذشته از سراسر کشور به خوزستان می آمدند اما الان هم استانی ها بیشتر قصد خروج از استان را دارند، افزود: این مهاجرت ها به دلیل تلقی نادرست از زندگی در خوزستان است.

نشان گفت: در گذشته همه آرزو داشتند که به خوزستان سفر کنند اما الان به دلیل اطلاعات نادرستی که از خوزستان منعکس می شود همه از این استان فراری هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: تعداد اندکی از استان های کشور شش ماه سال را آب و هوای مطبوعی دارند، اما برداشت از وضعیت آب و هوای خوزستان خوب نیست که باید این برداشت را درست کرد.

وی اذعان کرد: الان نه تنها نیروهای متخصص بلکه نیروهای عادی هم میل به گریز از خوزستان را دارند و معلوم است که در درون استان اتفاقاتی رخ می دهد که این برداشت ها را در اذهان عموم ایجاد کرده است.

نشان معتقد است: استانی که شکوه خود را در نزد ساکنان خود از دست دهد طبیعی است که تحقیر می شود و این تحقیر شدن انعکاس بیرونی پیدا می کند و حتی مانع سرمایه گذاری سرمایه گذاران و سفر گردشگران به استان می شود.

وی تاکید کرد: باید این تلقی را عوض کرد؛ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان وظیفه دارد که این تلقی را درست کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان یادآور شد: تمدن تاریخی خوزستان با استان های دیگر حدود یک هزار سال اختلاف دارد که این اختلاف کم نیست اما باید آن را گفت و این باور را در مردم ایجاد کرد.

خسرو نشان حدود یک ماه پیش در سمت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان منصوب شد.

چغازنبیل، محوطه باستانی شوش و سازه های آبی شوشتر از آثار تاریخی خوزستان با قدمت چندین هزار ساله هستند که این آثار ثبت جهانی شده اند.

خوزستان تنها استان کشور با سه اثر تاریخی ثبت جهانی در یونسکو است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار