تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی به مزارع گل رز دزفول خسارت زد
مسوول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول از خسارت جدی به مزارع گل رز این شهرستان بر اثر رطوبت بالا ناشی از بارندگی خبر داد
مسوول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول از خسارت جدی به مزارع گل رز این شهرستان بر اثر رطوبت بالا ناشی از بارندگی خبر داد.

مسعود کرمی نژاد روز دوشنبه افزود: رطوبت بالای هوا در فصل پاییز در شمال خوزستان موجب شیوع بیماری قارچی سفیدک داخلی و لکه برگی در گلخانه های گل رز دزفول شده است.

وی افزود: این بیماری منجر به برگ ریزی گل ها و وارد آمدن خسارت جدی به گلخانه های منطقه شده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه گلخانه های دزفول سنتی می باشد و همین امر زمینه رشد قارچ را فراهم می کند گفت:درجه بالای هوا و رطوبت بالا موجب رشد قارچ در گلخانه های گل رز شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورتیکه گلخانه ها صنعتی و مجهز به تهویه بودند امکان جلوگیری از رشد قارچ وجود داشت گفت: بیماری قارچ به گل های رز داخل گلخانه تا 40 درصد خسار زده است اما مزارع گل رز بیرون از گلخانه آسیب ندیده اند.

کرمی نژاد سطح زیر کشت مزارع گل دزفول را 398 هکتار عنوان کرد و گفت:از این مقدار 208 هکتار گل رز به صورت گلخانه ای و 70 هکتار گل رز بیرون از گلخانه می باشند.

وی افزود:علاوه بر 112 هکتار مزارع گل مریم گل های گلایول ،لیلیوم ،شب بو و سایر گل ها نیز در این منطقه کشت می شوند.

مسوول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: عمده مزارع گل دزفول در سنجر و مرکز خدمات کشاورزی بنوار ناظر می باشند.

مسوول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت:با تغییر شرایط رشد قارچ در گلخانه می توان از این بیماری جلوگیری کرد.

پارسال 52 میلیون شاخه گل رز،21 میلیون شاخه گل مریم و چهار میلیون شاخه انواع دیگر گل ها در دزفول تولید شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول نیز در این خصوص گفت:به دلیل وجود آفات و بیماریها کشت محصول در دزفول بدون خسارت نیست.

علی کرمی راهکار جلوگیری از این خسارت استفاده از سازه های مطمئن گلخانه ای دانست و گفت:کشاورزان گلکار دزفول باید با گذر از روش سنتی به سمت گلخانه های مدرن پیش روند.

وی با اعلام آغاز برداشت گل در دزفول افزود:به منظور آشنایی ومبارزه با آفات گل و گیاهان زینتی کلاس آموزشی در مکز جهاد کشاورزی بنوار ناظر برگزار و نکات لازم به کشاورزان و گلکاران دزفول توسط کارشناسان مربوطه ارائه شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار