تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۱۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پژوهشکده هواشناسی:
مالچ پاشی و نهالکاری جلوی ریزگردها را نمی گیرد
مالچ پاشی و نهالکاری نمی تواند جلوی توفان های گرد و خاک را بگیرد و برای مقابله با ریزگردها باید طرح های طولانی مدت اجرا کرد
رئیس پژوهشکده هواشناسی کشورگفت: مالچ پاشی و نهالکاری نمی تواند جلوی توفان های گرد و خاک را بگیرد و برای مقابله با ریزگردها باید طرح های طولانی مدت اجرا کرد.

عباس رنجبر سه شنبه در کارگروه مقابله با گرد و غبار که در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تشکیل شد نهالکاری و مالچ پاشی با هدف مقابله با گرد و غبار را راهکارهایی توصیف کرد که مردم در آینده به بی اثر بودن آنها پی خواهند برد.

به گفته وی با توجه به مساحت بالای کانون ها و خشک بودن کشور، مدت کمی بعد از اجرای این راهکارها وضعیت به سابق بازمی گردد.

وی با تاکید بر یافتن راهکارهای اساسی و اجرای طرح های طولانی مدت افزود: باید مردم را آموزش داد تا جلوی تخریب محیط زیست گرفته شود اما این مساله نیز کافی نیست.

رنجبر گفت: آموزش و ظرفیت سازی، پایش، هشدار، پیش آگاهی و اطلاع رسانی و کنترل کانون های گرد و غبار اقدام هایی است که باید برای مقابله با این پدیده انجام شود.

وی تاکید کرد: بر اساس امکانات موجود می توان سه تا پنج روز قبل از وقوع توفان ، گرد و غبار و غلظت آن را پیش بینی کرد.

رنجبر اظهار کرد: از نظر نرم افزارهای مرتبط با هواشناسی وضعیت خوبی داریم اما به دلیل فقر اطلاعات نمی توانیم نتایج خوبی به دست آوریم.

رئیس پژوهشکده هواشناسی کشور در ادامه تصریح کرد: تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که توفان های گرد و غبار بهمن پارسال در خوزستان منشاء داخلی در استان داشته و اظهارات درباره خارجی بودن این کانون ها به دلیل کم کردن فشارهای اجتماعی بوده است.

وی با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره توفان های گرد و غبار و پدیده های هواشناسی گفت: کارشناسانی که درمورد مباحث غیرتخصصی خود اظهار نظر می کنند به کشور خدمت نمی کنند.

*افزایش 50 درصدی بارندگی

مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش 50 درصدی بارش در استان خبر داد.

کوروش بهادری افزود: احتمال کاهش بارش ها در اسفند امسال وجود دارد با این حال در مجموع امسال بارش در حد نرمال خواهد بود.

وی بیشترین بارش آذر امسال را در شهرهای حسینیه و اندیمشک با 254 میلیمتر عنوان کرد و گفت: میزان بارندگی این شهرها در سال گذشته 93 میلیمتر و در بلندمدت نیز 160 میلیمتر بوده است.

بهادری بارندگی اهواز در این زمان را 134 میلیمتر عنوان کرد و افزود: این شهر سال گذشته 57 میلیمتر و در بلندمدت 76 میلیمتر بارندگی داشته است.

به گفته وی، آبادان در آذر دارای کمترین بارندگی به میزان 57 میلیمتر بوده که پارسال 32 میلیمتر و در بلندمدت 24 میلیمتر بارش داشته است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
ای آقا حالا شما مالچ بپاشید ،مانع نشو
:
:
:
آخرین اخبار