تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در باغ های دزفول
تاکنون دو ساختمان در باغ های منطقه تخریب شده و دو ساخت و ساز غیر مجاز دیگر نیز در باغ های منطقه بن جعفر تخریب شد
رییس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی دزفول از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در باغ های مرکبات دزفول خبر داد و گفت: این اقدام به منظور حفظ کاربری باغ ها و اراضی کشاورزی دزفول آغاز شده است.

محمد احمدی سیاهپوش روز چهارشنبه در حاشیه تخریب دو ساختمان غیر مجاز در باغ های منطقه بن جعفر دزفول افزود: طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوبه سال 74 و اصلاحیه سال 85 افرادی که بدون کسب اجازه از کمیسیون تبصره یک اقدام به ساخت هرگونه سازه در باغ و اراضی کشاورزی کنند تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند.

وی با اشاره به طرح شکایت در دستگاه قضایی از سوی جهاد کشاورزی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در باغ های منطقه افزود: حکم تخریب ساختمان های غیر مجاز واقع در باغ های دزفول پس از رسیدگی و تایید دادگاه تجدید نظر به مرحله اجرا درآمده است.

احمدی سیاهپوش با اشاره به اینکه تخریب ساختمان های غیر مجاز در باغ های دزفول با حکم دادستانی انجام شده است اظهار کرد: تاکنون دو ساختمان در باغ های منطقه تخریب شده و دو ساخت و ساز غیر مجاز دیگر نیز در باغ های منطقه بن جعفر تخریب شد.

وی گفت: سالهای پیش نیز این قانون در دزفول اجرا شده ولی امسال دولت با جدیت بیشتری این موضوع را در دستور کار قرار داده است به طوری که تا پایان سال 43 ساختمان در باغ های مرکبات بخش های مختلف دزفول تخریب می شوند.

رییس امور اراضی جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در باغ و اراضی کشاورزی تخلف می باشد افزود: ساخت و ساز باید با موافقت کمیسیون تبصره یک انجام شود.

احمدی سیاهپوش گفت:برای ساخت هرگونه سازه در باغ های دزفول سه شرط سند ثبتی ، عمر بالای سه سال باغ و وسعت بالای نیم هکتار ضروری است ضمن اینکه فرد متقاضی باید تقاضای ساخت و ساز را به کمیسیون تبصره یک ارایه نماید.

وی افزود: در صورت تایید و پذیرش تقاضا در کمیسیون مذکور کشاورز و باغدار می تواند نسبت به ساخت و ساز در باغ و اراضی کشاورزی اقدام کند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با حکم قضایی تخریب می شود.

با استقبال گردشگران از باغ های شهرستان دزفول در سالهای اخیر تفکیک باغ های مرکبات به قطعات کوچک و فروش آنها رونق گرفته است ضمن اینکه در بسیاری از باغ های منطقه به صورت غیر مجاز ساختمان و ویلا ساخته شده است.
پنج‌هزار و 500 هکتار باغ مرکبات در شهرستان دزفول وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار