تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
نخبگان باید در مسیر ایجاد اشتغال قرار بگیرند
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: نخبگان کشور باید در مسیر ایجاد اشتغال قرار بگیرند و تنها به دنبال دریافت مدرک برای استخدام در سازمان ها و ادارات نباشند
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: نخبگان کشور باید در مسیر ایجاد اشتغال قرار بگیرند و تنها به دنبال دریافت مدرک برای استخدام در سازمان ها و ادارات نباشند.

نخبگان باید در مسیر ایجاد اشتغال قرار بگیرند

حیدر بهمنی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار جشنواره منطقه ای رویش خلیج فارس در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: در حال حاضر حیات کشورمان را مدیون نخبگان هستیم.

وی با اشاره به جانفشانی شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس افزود: نخبگان واقعی کسانی بودند که در شرایط حساس کشور تصمیم به جانفشانی گرفتند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تأکید بر نخبه بودن کسانی که علمشان را عملی می کنند، بیان کرد: صنعت حفاری قبل از انقلاب اسلامی چیزی نداشت اما پس از انقلاب با استفاده از نخبگان و علم آنها این صنعت پیشرفت کرد.

بهمنی با بیان اینکه راه نجات و توسعه فعالیت های حفاری را در ارتباط با دانشگاه می دانستیم، افزود: بر این اساس با ۱۲ دانشگاه کشور تفاهم نامه منعقد کردیم و در حال حاضر به صورت فیزیکی و با استقرار دفتری در دانشگاه حضور داریم.

وی تصریح کرد: در حقیقت صنعت حفاری را به وسیله ایجاد ارتباط با دانشگاه نجات دادیم به طوری که در حال حاضر حتی در عرصه های بین المللی نیز حرفی برای گفتن داریم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه هیچگونه وابستگی مالی و فکری به دولت نداریم، گفت: این در حالی است که ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای صنعت حفاری هزینه می شود.

بهمنی با انتقاد از روند حمایت از نخبگان بیان کرد: برای حمایت از نخبگان باید همه کشور یکدست و یکصدا باشند.

وی اضافه کرد: برای نجات کشور راهی جز حمایت از نخبگان نداریم بر این اساس سنگ اندازی های پیش پای نخبگان باید رفع شوند تا نخبگان با جدیت بیشتری به فعالیت بپردازند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تأکید کرد: اختراعات باید مورد حمایت واقعی و عملی قرار گیرند و اگر به خصوصی سازی اعتقاد داریم باید نخبگانی که اختراع دارند با تمام توان حمایت شوند.

بهمنی با اشاره به اینکه باید دلایل انجام نشدن برخی پروژه ها و فعالیت های مورد نیاز کشور بررسی شود، گفت: رقبای سرسخت ما در پی این هستند که ایران به موفقیت دست پیدا نکند و در این راه سنگ اندازی می کنند. بنابراین این مسائل و سنگ اندازی ها باید شناسایی و رفع شوند.

وی اظهار کرد: مملکت را به سمت و سویی برده ایم که هرکسی مدرکی بگیرد جذب سازمانی شود و همه تحصیل را برای مدرک و حضور سر کار می خواهند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: این در حالی است که کشورهای دیگر علم را برای علم می خواهند و هدفشان از تحصیل کسب علم است.

بهمنی تصریح کرد: نخبگان ما باید در مسیر ایجاد اشتغال قرار بگیرند نه اینکه منتظر استخدام در سازمان ها و ادارات باشند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار