تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنج‌های آلوده از سال 92 وارد کشور می‌شد
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه ‌برنج‌های آلوده از سال 92 وارد کشور می‌شد، گفت: ‌قرار شده استاندارد ورودی برنج به ایران ‌سخت‌گیرانه باشد.
محمد‌حسین قربانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت حماسه 9 دی به نقش کمیسیون بهداشت در واردات برنج آلوده اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات کشاورزی در مجلس نهم به جهاد کشاورزی واگذار شد، افزود: تمام خدمات کشاورزی در همه زمینه‌ها از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی سپرده شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با بیان اینکه 2 میلیون و 200 هزار تن تولید داخل برنج است، گفت: در سال 92 بیش از 3 میلیون تن برنج وارد کشور شد که به دنبال این موضوع قرار شد واردات برنج مدیریت شود ضمن اینکه مقداری از برنج‌های وارداتی آلوده بود.

وی ادامه داد: قرار شده استاندارد ورودی برنج به ایران دارای استاندارد سخت‌گیرانه باشد و تمام برنج‌های وارداتی باید دارای کد رهگیری و بر‌اساس نیاز کشور باشد.

این نماینده ‌مجلس جلوگیری از کاهش تعرفه و ممانعت از ثبت سفارش برنج را از جمله اقدام‌ها در زمینه واردات برنج ذکر کرد و یادآور شد: اقدام‌های مذکور موجب شد تا سال گذشته و امسال برنج وارداتی آلوده نداشته باشیم.

قربانی گیلان را از نظر شاخص‌های توسعه از متوسط کشور و آستانه اشرفیه را از متوسط استانی به لحاظ شاخص‌های توسعه پایین خواند و خاطرنشان کرد: امروز توسعه آستانه اشرفیه چشمگیر است و تا ‌20 روز دیگر آبرسانی به روستاهای این شهرستان انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال جاری آستانه اشرفیه به شهر سبز گیلان تبدیل شود.

وی چهار بانده کردن آستانه اشرفیه از چند مسیر را جزو برنامه‌های این شهر عنوان کرد و گفت: در بودجه سال 94 اعتبارات توسعه‌ای برای شهرستان گنجانده شده و به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام از برنامه‌های ماست.

قربانی در ادامه نظارت نمایندگان مجلس را خوب توصیف کرد و یادآور شد: مجلس نهم عالی‌ترین حد نظارت را ادا کرد و بنده یکی از طراحان سئوال از رئیس جمهور بودم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه تصریح کرد: در دولت گذشته بحث بهداشت و درمان اولویت دوازدهم و سیزدهم بود و امروز جزو اولویت‌های نخست دولت روحانی است.

وی به فضای چالشی بین دولت گذشته و مجلس اشاره کرد و افزود: اگر مجلس نظارت کافی می‌کرد هرگز اختلاس اتفاق نمی‌افتاد.

قربانی عملکرد دولت در برجام را خوب عنوان کرد و متذکر شد:امیدواریم نظارت مجلس دهم بهتر از گذشته باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار