تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۱۲۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره سلامت آموزش‌و‌پرورش استان خبرداد:
اجرای فلورایدتراپی برای 310 هزار دانش‌آموز در خوزستان
طرح سلامت بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های آموزش‌و‌پرورش و بهداشت از سال گذشته به ادارات‌کل آموزش‌و‌پرورش در سراسر کشور ابلاغ شده است
رییس اداره سلامت آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که طرح بهداشت دهان و دندان در دو قالب آموزش‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه و مراحل درمانی برای دانش‌آموزان 6 تا 12 سال اجرا می‌شود، گفت: تاکنون در مرحله اول این طرح 310 هزار دانش‌آموز در بعد مسائل آموزشی و پیشگیرانه تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.

امید مقیمی‌پور با اشاره به این‌که طرح سلامت بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های آموزش‌و‌پرورش و بهداشت از سال گذشته به ادارات‌کل آموزش‌و‌پرورش در سراسر کشور ابلاغ شده است، اظهار کرد: ماهیت طرح یک ماهیت پیشگیرانه و سپس در صورت نیاز اجرای ارجاع برای انجام مراحل درمانی است.

وی تصریح کرد: در این طرح در وهله اول مباحث آموزشی در خصوص سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدنظر قرار گرفت و سپس اقدامات پیشگیرانه تحت عنوان فلوراید‌تراپی یا وارنیش فلوراید انجام شد که ساختار اجرای این اقدامات توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شود.

رییس اداره سلامت آموزش‌و‌پرورش خوزستان افزود: بعد از این مراحل‌، مرحله درمانی برای موارد نیاز به درمان توسط مراکز پزشکی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تعرفه‌های مناسب برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

مقیمی‌پور جامعه هدف این طرح را دانش‌آموزان 6 تا 12 سال در مقطع ابتدایی عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان خوزستان در مرحله اول 310 دانش‌آموز هم از نظر مسایل آموزشی و اقدامات پیشگیرانه تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که حدود 80 درصد دانش‌آموزان مشمول طرح را در بر می‌گیرد.

وی با بیان این‌که همه مدارس مقطع ابتدایی در مناطق روستایی یا شهری باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند، تصریح کرد: هنوز آماری از ارجاع به مراکز درمانی در دسترس نیست زیرا بعد از اجرای کامل طرح اجراعات درمانی نیز محاسبه می‌شود.

رییس اداره سلامت آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یکی از اصلی‌ترین مشکلات بهداشت دانش‌آموزان که در بزرگسالی نیز خود را نشان می‌دهد مشکلات سلامت دهان و دندان است و آمار و ارقام شاخص‌های سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان در سطح کشور مسئولان را نگران کرده بود، این تفاهم‌نامه در راستای کاهش این مشکلات منعقد شد.

مقیمی‌پور در خصوص هزینه‌های اجرایی این طرح نیز با بیان این‌که همه هزینه‌های طرح بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: اقدامات پیشگیرانه و عمل وارنیش فلوراید به‌صورت کاملأ رایگان برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود و در مرحله درمان نیز براساس تعرفه‌هایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان لحاظ می‌کنند درصد کمی از هزینه‌ها از دانش‌آموز دریافت می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار