تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۸۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید از مدارس خوزستان در طرح ساماندهی بوفه‌ها
برخوردهای لازم با مدارس در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد انجام و به برخی مدارس اخطارهای لازم در حد پلمپ داده شده است
رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که ساماندهی بوفه مدارس به شکل بسیار جدی در حوزه بهداشت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود 60 تا 70 درصد مدارس استان از سوی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مورد بازدید قرار گرفته اند.

امید مقیمی‌پور اظهار کرد: کارهای آموزشی، اجرایی و بازرسی در خصوص ساماندهی بوفه مدارس هم از سوی آموزش‌و‌پرورش و هم دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان در حال انجام است.

وی با بیان این‌که تاکنون 60 تا 70 درصد مدارس استان در این طرح مورد بازدید قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: برخوردهای لازم با مدارس در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد انجام و به برخی مدارس اخطارهای لازم در حد پلمپ داده شده است.

رییس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون حداقل سه دستورالعمل در خصوص ساماندهی بوفه‌ها به مدارس ارسال و هشدارهای لازم به آن‌ها داده شده است، گفت: وضعیت استاندارد‌سازی با توجه به اقدامات انجام‌شده هر سال رو به بهبود است؛ البته بسیاری از مدارس اصلأ فضایی به‌عنوان بوفه ندارند.
 
مقیمی‌پور خاطرنشان کرد: در ساماندهی بوفه‌های مدارس سه موضوع فضا، شخص فروشنده که باید کارت صحت و سلامت داشته باشد و مواد غذایی عرضه‌شده مد نظر است و اگر در هر کدام از این موضوعات موارد غیر استاندارد مشاهده شود، ابتدا به مدیر مدرسه جهت رفع آن مهلت داده می‌شود و در صورت عدم رفع نواقص با مدرسه مربوطه برخوردهای لازم خواهد شد.

وی با بیان این‌که در جداولی که با توجه به دستورالعمل‌ها به مدارس ابلاغ شده، مواد غذایی غیرمجاز که فروش آن در مدارس ممنوع است مشخص شده است، افزود: یکی از موضوعات مورد بازدید، رسیدگی به مسأله عرضه مواد غذایی غیرمجاز است که برخوردهای لازم در صورت مشاهده موارد تخلف بر اساس آیین‌نامه انجام می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار