تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره منابع طبیعی هندیجان:
پنج کانون ریزگرد در هندیجان شناسایی شده است
پنج کانون تولید ریزگرد در هندیجان شناسایی شده است و طرح مطالعاتی در 25 هزار هکتار از اراضی این شهرستان جهت مقابله با ریز گرد ها اجرا شود
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: پنج کانون تولید ریزگرد در هندیجان شناسایی شده است و طرح مطالعاتی در 25 هزار هکتار از اراضی این شهرستان جهت مقابله با ریز گرد ها اجرا شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری هندیجان بیان کرد: شهرستان هندیجان دارای 280 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که 80 هزار هکتار آن دارای پوشش گیاهی بسیار فقیر یا فاقد پوشش است.

امین عبادی افزود: در هندیجان پنج کانون بحرانی ریزگرد ها وجود دارد که امسال از محل اعتبارات ملی 25 هزار هکتار آن مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد 380 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تعداد هفت هزار و 500 درخت کهور پاکستانی برای یک دوره یکساله نگهداری و آبیاری در محل مطالعاتی شرق هندیجان کاشته شد.

وی ادامه داد: رئیس سازمان جنگل ها و مراتع از طرح های مطالعاتی که در اراضی 14 هزار هکتاری منطقه شرق هندیجان شامل دهنو و بوطاهری بازدید نمود و امسال عملیات نهال کاری در دو کانون دیگر ریزگرد ها به مساحت 900 هکتار شامل 'هور هندیجان' و 'شمال هندیجان' آغاز خواهد شد.

وی بر روش های پیشگری از فرسایش خاک تاکید نمود و بیان داشت: باغداران و صاحبان زمین های کشاورزی با اقداماتی نظیر ایجاد بادشکن در اطراف زمین های کشاورزی از فرسایش خاک جلوگیری نمایند زیرا خاک در زمین های خالی و بدون پوشش با کوچکترین حرکت باد جابجا و ایجاد ریزگرد می نمایند.

هندیجان با 95 کیلومتر مرز آبی در جنوب خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار