تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۰۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قاچاقچیان پرندگان شکاری در آبادان به دام قانون افتادند
این متهمان برخلاف قانون و مقررات، به شکار، صید، نگهداری حمل و قاچاق بدون مجوز پرندگان مبادرت می کردند که چهار پهله پرنده شکاری از نوع بالابان از آنها کشف و ضبط شد
قاچاقچیان پرندگان شکاری در آبادان به دام قانون افتادندرییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان از دستگیری دو قاچاقچی پرندگان در این شهرستان با همکاری ماموران دریابانی خبر داد.

سیداحمد موسوی آزاد یکشنبه افزود: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست آبادان و ماموران پاسگاه دریابانی گوارین در بازرسی های خود، دو متهم به نام های ع- دارمی و ک- دارمی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: این متهمان برخلاف قانون و مقررات، به شکار، صید، نگهداری حمل و قاچاق بدون مجوز پرندگان مبادرت می کردند که چهار پهله پرنده شکاری از نوع بالابان از آنها کشف و ضبط شد.

موسوی آزاد ادامه داد: به استناد تبصره دو ماده 13 قانون شکار و صید و ماده 680 قانون مجازات اسلامی، این اقدام جرم محسوب شده و به استناد ماده 18 قانون شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست به منظور مطالبه ضرر و زیان در این موارد شاکی و مدعی خصوصی از این افراد بوده و پرونده دستگیر شدگان نیز برای ادامه روند قانونی به مراجعه قانونی ارجاع شد.

موسوی آزاد گفت: دو متخلف بابت ضرر و زیان ناشی از صید چهار پهله پرنده بر اساس مصوبه شماره 380 تاریخ بیست و نهم دیماه 1393 شورای عالی محیط زیست متخلف شناخته شده و به پرداخت دو میلیارد و 400 میلیون ریال در حق اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان محکوم می شوند.

کشورهای عربی از مهم ترین مقاصد سفر اجباری این پرنده هاست و علاقه شیخ های عرب به بازی با پرنده های ایرانی هر روز قیمت آنها را بالاتر برده و سودجویان را برای قاچاق بیشتر ترغیب می کند.

با سرد شدن هوا در نیمه کره شمالی زمین از ابتدای مهرماه، مهاجرت پرندگان شکاری از اروپای شرقی و جنوب سیبری به مناطق به دشت آبادان و تالاب بین المللی شادگان آغاز می شود، در این بین برخی سودجویان برای شکار و قاچاق این پرندگان به کشورهای همسایه دست به هر اقدامی می کنند.

تالاب بین المللی شادگان و تالاب ناصری خرمشهر از اماکنی است که پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر برای گذران زمستان به آنها مهاجرت می کنند.

تالاب ناصری از تالاب های مهم و انسان ساخت در فاصله حدود 17 کیلومتری شمال خرمشهر است، که در نتیجه تخلیه زه آب های کشاورزی عمدتا صنعت نیشکر ، در سال 1378 شکل گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار