تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۲۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم جنگلانه در کوه الهک ایذه برگزار شد
با برگزاری مراسم جنگلانه، در اقدامی خودجوش و مردمی با مشارکت بیش از ۱۵۰ نفر از اهالی شهر ایذه، دو هزار درخت بلوط و بادام در کوه الهک ایذه در نزدیکی تنگ آب زاری این شهر کاشته شد
با برگزاری مراسم جنگلانه، در اقدامی خودجوش و مردمی با مشارکت بیش از ۱۵۰ نفر از اهالی شهر ایذه، دو هزار درخت بلوط و بادام در کوه الهک ایذه در نزدیکی تنگ آب زاری این شهر کاشته شد.

یکی از مسئولان برگزاری این برنامه گفت: این حضور و مشارکت گسترده در سطح کشور برای اجرای برنامه جنگلانه کم نظیر بود. حضور روسای اداره منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری، دانشگاه علمی کاربردی، خبرنگاران و عکاسان، اعضای هلال احمر شهرستان ایذه و سایر ادارت بر انگیزه شرکت کنندگان افزود.

عبدالمحمد باقر پور افزود: چند حرکت ارزشمند در این روز مبارک آغاز شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه برای پشتیبانی حقوقی و حفاظت و پایش این عرصه که با مشارکت مردم انجام شد، اعلام آمادگی کرد و رسما ساز و کار پشتیبانی از طرح به خصوص برای پشتیبانی از طرح را اعلام کرد.

باقرپور یادآور شد: همه مسئولان حاضر در این برنامه مشارکتی با کاشت بذر بلوط و بادام با شرکت کنندگان همراهی کردند. همچنین رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایذه و رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه برای برگزاری کنفرانس محیط زیستی در شهرستان ایذه با همکاری انجمن های مردمی اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در هفته آینده نشستی به همین منظور برگزار شود.

این فعال محیط زیست توضیح داد: شهردار ایذه و رئیس منابع طبیعی ایذه رسما اعلام کردند منطقه تنگ آبزار در یک جلسه و مصوبه در آینده ای نزدیک تحت عنوان پارک گردشگری برای شهروندان ایذه ای سامان دهی می شود.

وی گفت: ثبت نام از تمامی شرکت کنندگان انجام تا برای شرکت کنندگان کارت شناسایی و لوح تقدیر صادر شود و در روز جهانی تالاب ها ۱۳ بهمن از آنان تجلیل شود. همچنین در آینده برای توانمندسازی شرکت کنندگان دوره ها و کارگاه های آموزشی برگزار شود.

باقر پور توضیح داد: رئیس منابع طبیعی شهرستان از اختصاص چند صد هکتار از اراضی ملی برای برنامه های آتی مشارکتی در شهرستان ایذه برای جلب مشارکت مردم و بسترسازی به این منظور خبر داد.

پس از این برنامه، هژیر کیانی، نماینده سازمان های مردم نهاد محیط زیست و دیگر فعالان از منطقه کوه سفید در دهدز بازدید کردند تا از اراضی منطقه برای اجرای برنامه بعدی جنگلانه تدابیر لازم اتخاذ شود.

منطقه مورد نظر برای هفته پایانی دی ماه «هفته هوای پاک» با حضور داوطلبانه مردم و انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست، انجمن کوهنوردان ایذه و گروه حرکت انجام پذیرد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: کوه الهک ایذه ، ایذه
:
:
:
آخرین اخبار