تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نهالستان نخل بر بام آپارتمان!
«مسعود کنعانی» فعال محیط زیست خوزستانی با راه اندازی طرحی مردمی تحت عنوان «هسته عشق»، بام آپارتمان محل سکونت خود را به کاشت هسته خرما اختصاص داد!

«مسعود کنعانی» فعال محیط زیست خوزستانی با راه اندازی طرحی مردمی تحت عنوان «هسته عشق»، بام آپارتمان محل سکونت خود را به کاشت هسته خرما اختصاص داد!

این فعال محیط زیست که اغلب کشاورزان و باغداران استان او را به اسم «خادم النخیل» می‌شناسند درباره این اقدام خود اظهار کرد: آنچه مرا به فکر انجام چنین حرکتی واداشت، وضع اسفناک و تراژیک نابودی نخلستان‌های استان خوزستان بود.

وی در ادامه گفت: خرما یک کالای غذایی استراتژیک و نخل درختی مقدس است و پیشوایان دین ما نیز بر کاشت و نگهداشت این درخت بهشتی تاکید زیادی کرده‌اند.

 

*ناقوس مرگ خاموش در نخلستان‌های خوزستان را به صدا درآوردم

این فعال محیط زیست تصریح کرد: طی دو سال گذشته به روش‌های مختلف ناقوس مرگ خاموش در نخلستان‌های خوزستان را به صدا درآوردم و به مسئولان حوزه کشاورزی استان لزوم چاره جویی در این رابطه را یادآور شدم.

وی اضافه کرد: اما متأسفانه هنوز هیچ اقدام قابل اعتنایی در ارتباط با نجات نخلستان‌های استان صورت نگرفته است.

کنعانی با اشاره به دلایل تعلل در نجات نخل خوزستانی تاکید کرد: یکی از علل آن می‌تواند روند کند و پر چالش پروسه مشاهده تا تصمیم‌گیری و اجرا در سازمان‌های دولتی باشد و اغلب به علت کمبود اعتبارات تخصیصى شاهد توقف یا کندى بسیارى از طرح‌ها هستیم.

وی، راجع به اجرای طرح هسته عشق اینگونه توضیح داد: طرح مردمی هسته عشق را با کمترین هزینه و ابتدا در بین هم استانی‌های خود آغاز کردم.

 

این فعال محیط زیست با بیان اینکه اجرای این طرح سبب ایجاد یک رقابت تفریحى و سالم میان کودکان و نوجوانان روستا و مناطق مختلف شهرهاى استان می‌شود گفت: ادامه این روند می‌تواند در تشویق مردم به  کاشت هسته خرما تشویق کند.

کنعانى در رابطه با پیش بینی میزان موفقیت این طرح تصریح کرد: به منظور اجرای طرح هسته عشق ابتدا از خودم آغاز و کودکان و نوجوانان مجتمع محل سکونت خود را به این کار دعوت و پشت بام این مجتمع را به یک نهالستان تبدیل کردم.

 


*تا تعطیلات عید نوروز با هدف کاشت حداقل یک میلیون هسته

وی ادامه داد: این طرح در کوتاه مدت با استقبال خوبی از جانب خانواده‌ها روبرو شد، سپس به روستا رفتم که در نخستین گام صدها هسته خرما کاشته شد و اینک با دعوت‌های زیادی از روستاها و محلات شهرهای اهواز و آبادان روبرو هستم.

کنعانی ابراز امیدواری کرد: درصدد یک برنامه‌ریزی اصولی و صحیح برای حضور در این مناطق و برگزاری این طرح تا تعطیلات عید نوروز با هدف کاشت حداقل یک میلیون هسته در فاز اول هستم.

این فعال محیط زیست در پاسخ به این سؤال خبرنگار که چه نهاد و یا سازمانی شما را در برگزاری این طرح یاری می‌کند به نکته جالبی اشاره کرد و افزود: زمانی که کاری را با عشق و علاقه آغاز کنید چیزی به اسم خستگی نمی‌شناسد، شاید برخی تصور کنند که این کار به تنهایی و بدون کمک هیچ سازمانی یک نوع دیوانگی باشد اما به قول شاعر «دلا دیوانه شو دیوانگی هم عالمی دارد».

وی خاطر نشان کرد: البته در اجرای طرح، تشویق و دلگرمی‌های همشهریان و به‌ویژه فعالان محیط زیست استان مصمم‌ترم کرد به طوری که هرگاه هسته‌ای را در زمین می‌کارم، تبسم و رضایت خداوند سبحان را در وجود خود احساس می‌کنم و این برای من خیلی ارزشمند و آرامش‌بخش است.

کنعانی با دعوت از همه طرفداران محیط زیست در اجرای بهتر طرح تاکید کرد: این کار یک مسئولیت اخلاقی و اجتماعی در ارتباط با طبیعت و محیط زیست ایجاد می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین این طرح سبب فرهنگ سازی برای کودکان و نوجوانانی می‌شود که خود را در حفظ و نگهداشت طبیعت پیرامونی خویش، سهیم و متعهد دانسته و به امید خدا در آینده شاهد خوزستانی سرسبز و با آب و هوایی پاک و سالم باشیم.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
0
خدا خیرت بده آقای کنعانی واقعا باید از شما حمایت کرد بنده بعنوان یک هم استانی از شما تشکر میکنم که در جهت احیای درخت بومی استان برآمدید .متاسفانه مسئولین در این زمینه کوتاهی کرده اند از همین جا از هم استانی های عزیز تقاضا میکنم از این حرکت خوب پشتیبانی کنند و نگذارند شکست بخورد شما میتوانید در منزل اقدام به کاشت این درخت پر ثمر کنید درختی که علاوه بر میوه خوشمزه و مغزی بودن آن ضرری به محیط زیست و اکوسیستم وارد نمیکند و کاملا با شرایط آب و هوایی خوزستان سازگاری دارد و زیبایی خاصی به محیط شهری میدهد. حمایت کنید
:
:
:
آخرین اخبار