تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تروریست‌ها کمک‌ها به «مضایا» را غارت کردند
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به سرقت مواد غذایی و دارویی توسط تروریست‌ها در شهرک «مضایا» تأکید کرد که هیچ بحرانی در این شهرک وجود ندارد و آنچه می‌بینیم فضاسازی رسانه‌ای است.
چند روزی است، رسانه‌های عربی و غربی تصاویری از شهرک «مضایا» که در محاصره نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه قرار دارد را منتشر می‌کنند. تصاویری که طبق گفته آن‌ها از گرسنگی و نرسیدن مواد غذایی به دست ساکنین این شهرک حکایت دارد و نیروهای طرفدار دولت سوریه مانع از رسیدن اقلام غذایی به این شهرک می‌شوند.

شبکه‌های العربیه و الجزیره همراه با دیگر رسانه‌های جریان سعودی در منطقه به همراه برخی رسانه‌های غربی، در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی در چند روز گذشته به شدت به این مسأله پرداخته‌اند و در لبنان نیز جریان 14 فوریه (حامی عربستان)، تبلیغات گسترده‌ای علیه حزب‌الله به راه انداخته است(جزئیات بیشتر).

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل شامگاه دوشنبه (روز گذشته) اما وجود هر گونه بحران انسانی در شهرک «مضایا» را تکذیب کرد.

به گزارش وبگاه خبری «مصر22» وی در جمع خبرنگاران درباره این مسئله تأکید کرد: «وجود بحران انسانی در مضایا به هیچ وجه صحت ندارد و از نظر مواد غذایی نیز کمبودی وجود ندارد».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان این مطلب افزود: «هیچ محاصره‌ای در شهرک مضایا وجود ندارد و آنچه از برخی کانال‌های تلویزیونی مشاهده می‌کنیم یک فضاسازی رسانه‌ای است».

جعفری همچنین ادامه داد: «امروز 65 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به شهرک مضایا رسید ولی عناصر تروریستی حاضر در آن همه چیز را غارت کردند و از این مسئله به عنوان ابزار فشاری برای مذاکره استفاده می‌کنند. در واقع گروه‌های تروریستی مضایا و سایر شهرک‌های را محاصره کرده‌اند [نه ارتش سوریه]».

در همین راستا، «یعقوب الحلو» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نیز اعلام کرد که برخی از مردم در مضایا گرسنه هستند ولی کمک‌های بشردوستانه به آنجا رسیده است.

وی همچنین تصریح کرد که در مضایا بر عملیات توزیع امدادها نظارت دارد و گزارش های تأیید نشده‌ای در اختیارش قرار گرفته که نشان می‌دهد دستکم 40 نفر از گرسنگی جان باخته‌اند.

الحلو در پایان تأکید کرد، درست است که در مضایا قحطی و کمبود غذا وجود دارد ولی من مطمئنم که این مسئله در فوعه و کفریا نیز صدق می‌کند.

برخی از دیپلمات‌های سازمان ملل نیز ضمن نادیده گرفتن کمبود مواد غذایی و دارویی در فوعه و کفریا اعلام کردند که 400 نفر به خاطر عوامل بهداشتی و غذایی باید فورا از مضایا خارج شوند

«استیفن اوپراین» رئیس بخش عملیات‌های بشردوستانه در سازمان ملل نیز با تأیید این مسئله مدعی شد مع این افراد «با خطر مرگ مواجه هستند و از سوء تغذیه رنج می‌برند».

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار