تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کدام جاده‌های خوزستان در خطر تخریب‌اند؟
جاده‌های روستایی و کوهستانی خوزستان از فروردین ماه امسال در بخش ابنیه فنی راه‌ها دچار خسارت‌ شده‌اند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به کمبود اعتبار در بخش زیرساخت‌های جاده‌ای گفت: جاده‌های روستایی و کوهستانی خوزستان از فروردین ماه امسال در بخش ابنیه فنی راه‌ها دچار خسارت‌ شده‌اند.

هاشم بالدی با اشاره به خسارات وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان در بارندگی‌های روزهای گذشته، اظهار کرد: برآورد خسارات در حال انجام است و با توجه به سطح آسیب‌دیدگی زیرساخت‌ها، جمع‌بندی خسارات تا هفته آینده به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: بیشتر بارندگی‌های اخیر خوزستان در مناطق شمال و شرق استان بوده و بیشتر جاده‌های تخریب‌شده در این مناطق بوده است؛ با توجه به کوهستانی بودن این مناطق و این که بیشتر راه‌ها از دره‌ها و پایین کوه‌ها می‌گذرند، جمع شدن آب و سرعت بالای آب در کوهستان راه‌های روستایی و عشایری شمال و شرق خوزستان را دچار تخریب می‌کند.

بالدی گفت: اندیکا، ایذه، بهبهان، دهدز، مسجدسلیمان، لالی و اندیمشک در این بارندگی‌ها بیشترین خسارت را دیده‌اند که به منظور پیشگیری از حوادث بعدی، به این مناطق توجه بیشتری خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی استان عنوان کرد: از فروردین ماه امسال در بحث ابنیه فنی راه‌ها دچار خسارت‌هایی شده‌ایم. برخی از  راه‌های روستایی خوزستان به دلیل شرایط منطقه و بارندگی‌ها، همیشه تحت خطر هستند و نیاز است از نظر فنی به روز شوند. همچنین وضعیت این مناطق باید از نظر آبخیزداری رسیدگی شود.

وی افزود: منطقه آرپناه در شهرستان لالی به دلیل وجود تعدد روستاها، شرایط کوهستانی و وضعیت جاده‌ها، همیشه در معرض خطر است. این منطقه در فروردین امسال دچار خسارت زیادی شد. همچنین در روستاهای باغملک، ایذه و اندیکا راه‌هایی وجود دارد که در اثر شرایط منطقه خسارت دیده‌اند.

بالدی با اشاره به انسداد دو محور مواصلاتی استان در بارش‌های اخیر گفت: روزهای گذشته، محورهای مناطق شمال اندیکا به دلیل بارش برف و برف‌گرفتگی مسدود شد که در پی این وضعیت، تیم‌های راه و شهرسازی و راهداری هم در آن مناطق با مشکل مواجه شدند. انسداد محورها شب‌هنگام اتفاق افتاد و به دلیل عدم پرواز بالگردها در شب، بالگردها صبح فردا اعزام و مشکل برطرف شد.

وی گفت: در راه‌های روستایی و راه‌هایی که از وسط کوه‌ها می‌گذرند، خطر رانش و ریزش کوه‌ها وجود دارد. در این زمینه در اطلاعیه‌های مدیریت بحران تاکید شده که برای پیشگیری از بروز حوادث در این راه‌ها مردم نیز باید کمک کنند. در این زمینه لازم است با فرهنگ‌سازی و آموزش این آگاهی ایجاد شود تا در شرایط نامساعد جوی، از سفرهای غیرضروری خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: در حوادثی که امسال در اثر شرایط نامساعد آب و هوا رخ داد، دو نفر از شهرستان ایذه جان باخته‌اند و همچنین دو خودرو طعمه سیل شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار