تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفاهم‌نامه همکاری هلال احمر خوزستان و میسان عراق
با حضور مدیران عامل جمعیت هلال احمر خوزستان و استان میسان عراق، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف امدادی، پشتیبانی و درمانی منعقد شد
خوزنیوز: با حضور مدیران عامل جمعیت هلال احمر خوزستان و استان میسان عراق، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف امدادی، پشتیبانی و درمانی منعقد شد.

به گزارش خوزنیوز؛ علی خدادادی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به حضور سید حیدر جوادی، مدیرعامل هلال احمر میسان برای انعقاد این تفاهم‌نامه و اهمیت آن، اظهارکرد: 9 محور در این تفاهم‌نامه مطرح شده که ارائه آموزش‌های تخصصی و امدادی، راه‌اندازی درمانگاه مشترک در عراق و توسعه صنعت توریسم درمانی بین هلال احمر عراق و ایران از مهمترین محورهای این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در دیگر محورها اعزام مربیان امدادی این جمعیت برای ارائه آموزش‌های تخصصی و امدادی به نیروهای کادر و داوطلب هلال احمر میسان و پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان قرار دارد.

وی با تقدیر از حمایت‌های استانداری خوزستان و حضور فاضل سلامات مدیرکل هماهنگی تجاری ایران و عراق در این نشست، تصریح کرد: همچنین در قالب این تفاهم‌نامه در زمان اربعین به زائران امام حسین (ع) در عراق خدمت‌رسانی می‌شود که به این ترتیب دست ما برای ارائه خدمات مطلوب در آن سوی مرزها بازتر خواهد شد.

خدادادی ادامه داد: همچنین مقرر شد دو طرف در خصوص اخذ مجوز تشکیل جلسات و کارگروه‌های مشترک از مراکز تهران و بغداد اقدامات لازم را انجام داده و در زمینه اعزام اکیپ های امدادی در زمان بروز حوادث با در خواست طرفین همکاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: این تفاهم‌نامه شامل تأمین و فروش محصولات امدادی، دارویی و پزشکی هم می‌شود و همچنین به منظور جلوگیری از اتلاف وقت بیماران عراقی در اهواز و نحوه حضور آنان قبل از اعزام، مقرر  شد هماهنگی‌های لازم با  نماینده هلال احمر خوزستان انجام شود.

مدیرعامل هلال احمر میسان در ادامه سفر سه روزه خود، از مرکز علمی کاربردی هلال خوزستان، داروخانه و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مراکز درمانی و توانبخشی هلال احمر استان و بیمارستان‌های تخصصی اهواز بازدید خواهد کرد.

حضور در دوره آموزش تخصصی جستجو و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان در دزفول و بازدید از توانمندی هلال احمر خوزستان در زمینه‌های امدادی از دیگر برنامه‌های سید حیدر جوادی خواهد بود.
:
:
:
آخرین اخبار