تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلمب بوفه مدارس در صورت عرضه مواد غیرمجاز
انواع ساندویچ سوسیس، کالباس، فلافل، الویه، سمبوسه، پیتزا، نوشابه های گازدار، چیپس و پفک، آدامس و آبنبات، لواشک و آلوچه، انواع پاستیل و شیرینی جات چسبنده از جمله موارد غیرمجاز برای عرضه در بوفه های مدارس هستند
خوزنیوز: دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه به همراه صفدری مدیر سلامت محیط و کار استان، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز و مقیمی پور مسئول سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بطور سرزده از بوفه های تعدادی از مدارس شهر اهواز بازدید نمودند.

به گزارش خوزنیوز؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی این بازدید، ضمن بررسی وضعیت بوفه های مدارس اظهار داشت: یک بوفه بهداشتی در مدرسه باید در مکانی واقع شده باشد که هم دانش آموزان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و هم در معرض دید بوده و امکان کنترل مسئولان واحد آموزشی روی آن میسر باشد.

وی افزود: همچنین محل بوفه می بایست از محل جمع آوری زباله ها و سرویس‌های بهداشتی مدرسه فاصله داشته و کف و دیوارهای آن قابل شستشو باشد و کارکنان بوفه باید کارت بهداشتی داشته و گواهینامه بهداشت عمومی را از آموزشگاه های بهداشت اصناف دریافت کرده باشند.

سلمان زاده سپس به دستورالعمل عرضه مواد غذایی مجاز و غیرمجاز در بوفه های مدارس اشاره نموده و بیان داشت: عرضه انواع شیرهای پاکتی کم چرب، دوغ پاستوریزه، لقمه های سالم مانند نان و پنیر و گردو و همچنین انواع میوه در بوفه مدارس مجاز است. در حالی که انواع ساندویچ سوسیس، کالباس، فلافل، الویه، سمبوسه، پیتزا، نوشابه های گازدار، چیپس و پفک، آدامس و آبنبات، لواشک و آلوچه، انواع پاستیل و شیرینی جات چسبنده از جمله موارد غیرمجاز برای عرضه در بوفه های مدارس هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان ضمن تقدیر از همکاری و همراهی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در اجرای برنامه نظارت از بوفه های مدارس، تصریح کرد: طبق هماهنگی های بعمل آمده با آموزش و پرورش، اگر بوفه ای الزامات و موازین بهداشتی را رعایت نکند پلمپ خواهد شد.

گفتنی است؛ در طی این بازدید  به دستور معاون بهداشت دانشگاه یکی از بوفه های مدارس به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و اقدام به عرضه ساندویچ همبرگر و نوشابه های گازدار به دانش آموزان پلمپ گردید.
:
:
:
آخرین اخبار