تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی سامانه نوبت دهی تلفنی در درمانگاه بیمارستان امام اهواز
به منظور کاهش بار مراجعه حضوری بیماران به درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی و بویژه کاهش مشکلات بیماران در جهت دریافت نوبت، سامانه نوبت دهی تلفنی در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی مرکز راه اندازی شد
خوزنیوز: سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: به منظور کاهش بار مراجعه حضوری بیماران به درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی و بویژه کاهش مشکلات بیماران در جهت دریافت نوبت، سامانه نوبت دهی تلفنی در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی مرکز راه اندازی شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر کامبیز معصومی با تاکید بر لزوم انجام اقداماتی در راستای تسهیل روند مراجعه بیماران به درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی اظهار داشت: با تکمیل سیستم های نوبت دهی تلفنی و اینترنتی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره)، امر پذیرش بیماران سریع تر انجام خواهد شد و این تماما به سود مراجعه کنندگان و در جهت رفاه حال بیماران است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 30 درصد از نوبت های درمانگاه از طریق سامانه تلفنی ثبت می شود ادامه داد: در حال حاضر 6 خط تلفن جهت ثبت نوبت های درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان در نظر گرفته شده است که بیماران می توانند بجای حضور فیزیکی در ساعات اولیه صبح، از طریق تماس تلفنی با این خطوط در هر ساعتی از شبانه روز اقدام به ثبت نوبت نمایند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: در روش نوبت دهی تلفنی پس از اینکه بیمار جهت دریافت نوبت با شماره تلفن های اعلام شده، تماس حاصل کرده و اقدام به ثبت نوبت نمود، بلافاصله پیامک کد رهگیری حاوی ساعت و روز حضور در درمانگاه برای وی ارسال خواهد شد. بیمار نیز پس از حضور در درمانگاه تخصصی با داشتن کد رهگیری، نوبت خود را دریافت کرده و پذیرش می شود.

معصومی کاهش مشکلات بیماران در گرفتن نوبت را از جمله اهداف این اقدام دانست و عنوان کرد: پیش از این دو منشی از طریق سه خط تلفن جوابگوی بیماران برای نوبت دهی بودند که با راه اندازی نوبت دهی تلفنی، سیستم از حالت منشی خارج شد. یکی دیگر از مزیت های نوبت دهی این است که چنانچه پزشک قادر نباشد در روز پذیرش بیماران در درمانگاه حاضر شود، این موضوع از طریق ارسال پیامک به بیماران وی اطلاع داده خواهد شد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با مقایسه دو روش نوبت دهی حضوری و تلفنی اظهار داشت: در نوبت دهی حضوری بیماران به ناچار برای دریافت نوبت از برخی پزشکان خاص، گاها می بایبست از ساعات ابتدایی بامداد به درمانگاه مراجعه میکردند تا تا موفق به گرفتن نوبت شوند و این در حالی است که سامانه نوبت دهی تلفنی در طول هفته به صورت 24 ساعته فعال است و بیماران می توانند بدون حضور یافتن، با یک تماس تلفنی از تعداد نوبت ها و روزهای حضور پزشک متخصص موردنظر اطلاع پیدا کرده و در صورت تمایل اقدام به اخذ نوبت کنند.

وی افزود: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز همه روزه به جز ایام تعطیل بیماران را در گروه های مختلف پذیرش می کند. البته سامانه تلفنی نوبت دهی آن در روزهای تعطیل نیز فعال است و بیمار می تواند برای روزهای غیر تعطیل نوبت بگیرد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در نوبت دهی تلفنی این است که بیمار باید بر اساس ساعت و روز تعیین شده توسط سامانه، در محل پذیرش درمانگاه حاضر شود. این نوبت تا مدت 45 دقیقه ماندگار خواهد بود بنابراین بیمار باید در مدت زمان تعیین شده به درمانگاه مراجعه کند.

معصومی اظهار داشت: درمانگاه تخصصی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز دارای 24 گروه درمانی است و روزانه حدود یک هزار و 400 بیمار را پذیرش می کند. البته درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی چشم و گوش و حلق بینی از این درمانگاه مجزاست.

وی در ادامه درباره سیستم نوبت دهی اینترنتی درمانگاه تخصصی این مرکز گفت: نوبت دهی اینترنتی یکی دیگر از راه هایی است که مراجعین می توانند از این طریق اقدام به گرفتن نوبت کنند و از سال گذشته اقداماتی برای راه اندازی این سامانه که قابلیت پرداخت ویزیت را دارا باشد آغاز شد و تقریبا مراحل پایانی خود را سپری می کند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز افزود: در این روش کلیه زیرساخت های لازم فراهم شده و با اتصال اینترنتی شرکت پشتیبان با دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سیستم تکمیل و نوبت دهی اینترنتی قابل انجام است.

معصومی درباره مزیت های روش نوبت دهی اینترنتی گفت: در این روش بیمار همزمان با نوبت گرفتن، هزینه ویزیت را نیز پرداخت می کند و مراجعه حضوری بیمار به پذیرش و صندوق درمانگاه کاهش چشمگیری پیدا می کند.

وی در پایان گفت: در سامانه نوبت دهی تلفنی بیماران می توانند در 24 ساعت شبانه روز با شماره های 32923985-061 الی 88 و 32227245-061 و 32228247-061 تماس حاصل کرده و اقدام به گرفتن نوبت نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار