تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهالی کوی علوی اهواز خواستار اصلاح نام خیابان‌های این منطقه شدند
در پی اعتراض برخی ساکنان منطقه کوی علوی اهواز نسبت به نامگذاری خیابان های این منطقه از سوی شهرداری، روند نامگذاری خیابان های این منطقه متوقف شد
در پی اعتراض برخی ساکنان منطقه کوی علوی اهواز نسبت به نامگذاری خیابان های این منطقه از سوی شهرداری، روند نامگذاری خیابان های این منطقه متوقف شد.

با آغاز نصب تابلوی نام خیابان ها در کوی علوی اهواز، برخی شهروندان نسبت به نام این خیابان ها اعتراض کردند. این اعتراض در دو روز گذشته از شبکه های آغاز شد و دیروز بیش از 50 نفر از شهروندان ناراضی در شهرداری منطقه شش تجمع و به دفتر شهردار رفتند. معترضان سپس به ساختمان شهرداری مرکز مراجعه کرده که با وعده اعضای شورای شهر مبنی بر لغو مصوبه شورا متفرق شدند.

یکی از ساکنان کوی علوی در این باره گفت: کوی علوی 130 خیابان فرعی بدون نام دارد که قرار بر نامگذاری آنها بوده است.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: اهالی این منطقه با نصب نام شهدا در خیابان ها موافق هستند اما نامگذاری 30 خیابان از این تعداد مغایر با بافت فرهنگی این منطقه بوده که باعث نارضایتی ساکنان شده است.

وی با انتقاد از عملکرد شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: اعتراض ما در ابتدا به نمایندگان مردم در شورای شهر است زیرا نام این خیابان ها در ابتدا در شورای نامگذاری که تعدادی از اعضای شورا عضو آن هستند و سپس در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز تصویب شده است و انتظار ما این بود که اعضای شورا در تعیین نام خیابان ها دخالت کنند.

این شهروند تاکید کرد: برای نامگذاری خیابان های هر منطقه باید از ساکنان نظرسنجی و با معتمدان محل مشورت شود.

یکی از نمایندگان شورای اسلامی شهر اهواز در شورای نامگذاری نیز در این باره می گوید: پیشنهاد نامگذاری خیابان ها توسط شهرداری منطقه ارائه می شود که پس از آن در شورای نامگذاری شهرداری اهواز طرح و پس از تصویب به صحن علنی شورای شهر می رود.

عاشور سواری پور افزود: نام خیابان های فرعی کوی علوی در سال 93 در شورای نامگذاری تصویب شده است.

وی شایعه تغییر نام یکی از خیابان ها به نام 'شهید عبدالقادر سیاحی' را تکذیب کرد و گفت: برای نامگذاری خیابان های هر منطقه اولویت با نام شهدای آن منطقه است و در گام بعدی سعی می شود از اسامی با معنا استفاده شود.

سواری پور اظهار کرد: شکایت شهروندان پیگیری شده و قرار است درخواست کتبی از سوی شورایاری کوی علوی به شورای شهر ارائه شود.

وی تاکید کرد: از خواسته شهروندان در صورتی که به حق باشد حمایت می کنم.

در سال های گذشت انتقاداتی به نامگذاری خیابان ها و میدان ها در اهواز مطرح شده است.

طبق مصوبه یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز در آبان 89 و بر اساس قانون تشکیلات شوراها و همچنین قانون شهرداری ها ترکیب شورای نامگذاری شامل مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و یا نمایندگان تام الاختیار آنان – سه نماینده منتخب شورای اسلامی شهر و دو نفر از پیشکسوتان فرهنگ و ادب و هنر شهر به انتخاب شهردار و نماینده شورای نامگذاری منطقه است که دبیر این شورا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری است.

در سال 93 حسن حیدری، زیبا صالح پور، ابتسام الباجی نمایندگان شورای اسلامی شهر اهواز در شورای نامگذاری بوده و امسال این مسئولیت با عاشور سواری پور، زیبا صالح پور و آذر زمانپور است.

جلسات شورای نامگذاری شهر هر دو هفته یکبار برگزار می شود که سه تن از استادان دانشگاه در رشته های ادبیات و تاریخ نیز در این جلسات حضور دارند.

بر اساس آیین نامه شورای نامگذاری در اهواز اولویت نخست در نامگذاری ها با استفاده از نام شهدا و سرداران شهید خوزستان و شهر اهواز است. اولویت دوم به تقاضاهای شهروندان داده می شود و اولویت سوم انتخاب نام استفاده از اسامی مذهبی و حماسی است. استفاده از اسامی مذهبی، ائمه اطهار (ع)،نام های عملیات های مختلف در هشت سال دفاع مقدس، مفاخر دینی و ملی نیز از دیگر اولویت های شورای نامگذاری است.

کوی علوی از مناطق حاشیه و پرجمعیت و کم برخوردار اهواز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار