تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۳۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرندگان مهاجر دیگر به تالاب شادگان نمی‌آیند
هر چند در زمینه تالاب شادگان کم‌کاری شده و مشکل تامین آب این تالاب نیز وجود دارد ولی تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی و جذب حمایت مالی، مشکلات این تالاب رفع شود
رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: هر چند در زمینه تالاب شادگان کم‌کاری شده و مشکل تامین آب این تالاب نیز وجود دارد ولی تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی و جذب حمایت مالی، مشکلات این تالاب رفع شود.

سیدمحمدحسن فقیه اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، تالاب شادگان شرایطی عادی پیدا کرده است و با توجه به این‌که 8 سال خشکسالی را در سال‌های گذشته طی کرده، وضعیت این تالاب با بارندگی‌های امسال رو به بهبود است.

وی عنوان کرد: تالاب شادگان از حمایت مالی برخوردار نیست با این وجود، برنامه‌هایی برای بهتر شدن وضعیت تالاب شادگان در نظر داریم. در دو سال گذشته برنامه‌هایی برای تالاب شادگان تدوین شده و در حال حاضر منتظر هستیم که میزان آب تالاب به حد نرمال برسد. اگر آب تالاب شادگان تامین شود، می‌توان بقیه برنامه‌ها و کارها را برای تالاب اجرا کرد.

فقیه ادامه داد: وضع کیفیت آب و بی‌آبی تالاب شادگان موجب شده گونه‌های غیربومی که پیش از این به تالاب می‌آمدند، دچار مشکل شوند. همچنین دوزیستانی که در این تالاب زندگی می‌کنند، دچار مشکلاتی شده‌اند. پرندگان مهاجری نیز که از شمال و جنوب کره زمین به تالاب شادگان مهاجرت می‌کردند، به علت خشکسالی دیگر به این تالاب نمی‌آیند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان افزود: هر چند در زمینه تالاب شادگان کم‌کاری شده و مشکل تامین آب این تالاب نیز وجود دارد ولی تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی و جذب حمایت مالی، مشکلات این تالاب رفع شود.

وی با بیان این که هر ساله 6 میلیون بچه‌ماهی در تالاب شادگان رهاسازی می‌شود، گفت: در تالاب شادگان معمولا صید ماهی توسط اهالی تالاب انجام می‌شود که بیشتر این ماهی‌ها بومی تالاب هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار